سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا همچنان نگران آزمایش‌های فضایی هند

هند در سال‌های اخیر به صورت قابل توجهی به فعالیت‌های تحقیق و توسعه در عرصه هوا-فضا روی آورده است، اما این رویکرد هند با انتقاد‌هایی همراه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هند در سال‌های اخیر به صورت قابل توجهی به فعالیت‌های تحقیق و توسعه در عرصه هوا-فضا روی آورده است. اما این رویکرد هند با انتقاد‌هایی همراه شده است.

روز گذشته مسئولان سازمان هوا-فضای آمریکا (ناسا) درباره پیامد‌های آزمایش اخیر فضایی هند هشدار دادند. هند اخیرا یک سامانه تسلیحاتی ضدماهواره‌ای را آزمایش کرد. به گفته مسئولان ناسا این آزمایش هند سبب شده است خطر برخورد قطعات آزمایش‌های فضایی به ایستگاه بین المللی فضایی، به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز چهارشنبه به صورت غیرمنتظره‌ای اعلام کرد ارتش هند این دستاورد بزرگ نظامی را به دست آورده است.

بطوریکه توانسته است یک ماهواره را در مدار نزدیک به زمین با استفاده از موشک منهدم کند و این امر نشان دهنده قابلیت هند و قدرت فضایی این کشور در کنار کشور‌هایی همانند ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین است. اما این قدرت نمایی فضایی هند در عرصه قدرت نظامی فضایی سبب بروز نگرانی‌هایی برای کشور‌هایی مثل آمریکا شده است.

با آنکه مقامات هند تاکید دارند قدرت فضایی این کشور علیه هیچ کشوری نیست، برخی کشور‌های همسایه هند و قدرت‌های فضایی جهان نگران این رویکرد دهلی نو هستند.

به گفته مسئولان ناسا، در نتیجه این آزمایش فضایی هند، چهارصد قطعه از لاشه قطعات منهدم شده در مدار زمین حرکت کرده و به سمت ایستگاه بین المللی فضایی آمده است.

گفتنی است در اسناد نظامی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا درباره گسترش سامانه‌های ضدماهواره هشدار داده و آن را تهدیدی برای امنیت آمریکا توصیف کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.