سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریستین لاگارد: اقتصاد جهانی در وضع حساسی قرار دارد

رئیس صندوق بین‌المللی پول در اظهاراتی درباره کُند شدن رشد اقتصاد جهان هشدار داد و اعلام کرد اقتصاد جهانی در وضع حساسی به سر می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در سخنانی در واشنگتن درباره کند شدن رشد اقتصاد جهان هشدار داد.

او گفت: اگر نظر مرا بخواهید اوضاع به صورت فزاینده‌ای ملتهب است. منظورم از این حرف چیست؟ در ماه ژانویه صندوق بین‌المللی پیش بینی کرد که رشد جهانی برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود سه و نیم درصد باشد که کمتر از پیش بینی‌های گذشته ما است.

 رئیس صندوق بین المللی پول افزود: بی‌تردید این رقم از مقادیر رشد گذشته کمتر است، اما هنوز هم معقول است. این روند بخشی از توان خودش را بیش از پیش از دست داده است و این مطلب را در جدیدترین گزارش ما مشاهده خواهید کرد که دقیقا یک هفته دیگر منتشر خواهد شد. من نمی‌خواهم آمار و ارقامی ذکر کنم و فقط به این نکته بسنده می‌کنم که این روند بخشی از توان خودش را از دست داده است.

لاگارد اضافه کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که برای سال جاری، بر خلاف ۷۵ درصد پیش بینی شده قبلی، ۷ درصد اقتصاد‌های جهان شاهد کاهش رشد خود باشند و این دقیقا برعکس روندی است که در گذشته داشتیم. اما باید به صراحت عرض کنم که به نظر ما در آینده نزدیک، رکود رخ نخواهد داد. در واقع، پیش‌بینی می‌کنیم شاهد مقداری افزایش رشد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ باشیم. پس حالا متوجه می‌شویم که منظور من از شرایط بی‌ثبات چیست. در واقع، اقتصاد جهانی در وضع حساسی قرار دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.