سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری فاز ١٣ پارس جنوبی خبر داد؛

بارگیری پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی

معتمد از بارگیری پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل  از شرکت نفت و گاز پارس، پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران بارگیری شد.
 
پیام معتمد، مجری فاز ١٣ پارس جنوبی این عملیات را اقدام مهمی در تکمیل فرآیند ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی ۱۳A توصیف کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، سه‌شنبه (هشتم مرداد)، این پایه مشعل توسط جرثقیل دریایی HL-۵۰۰۰ در یارد صنعتی صدرا در بوشهر با موفقیت بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: یک گام تا تکمیل شبکه گازرسانی کشور/۹۵ درصد جمعیت کشور به شبکه گاز متصل است


او افزود: این پایه سکو با ۴۱۰ تن وزن و ۶۸ متر ارتفاع، به همراه پایل‌های پانزده گانه آن با وزن ۴۵۰ تن روی بارج مهدیس ۲ قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این جکت، آخرین سه پایه مشعل مربوط به سکوهای فاز ١٣ پارس جنوبی است که آماده انتقال و نصب در دریا می‌شود، گفت: عملیات مهاربندی پایه سکو و پایل‌های آن از چهار شنبه هفته جاری (نهم مردادماه) به مدت دو روز انجام شده و این بارج آماده ترک یارد صدرا به سمت موقعیت A فاز ١٣ خواهد بود.

به گفته معتمد، با توجه به شرایط آب و هوایی عملیات نصب این سازه‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز توسط جرثقیل دریایی Sea Pad در خلیج فارس انجام می‌شود.

 مجری فاز ١٣ پارس جنوبی درباره وضع سکوهای این فاز، گفت: هم‌اکنون در بخش فرا ساحل فاز ١٣، ۲ سکوی ١٣B و ١٣D درحال تولید هستند و سکوهای ١٣A و ١٣C با نصب عرشه و دیگر متعلقات، به بهره‌برداری می‌رسند.
 
انتهای پیام/
 

بهره برداری سکوهای ١٣A و ١٣C فاز ١٣ پارس جنوبی در آینده ای نزدیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.