سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر:

دو شهر استان ایلام در محاصره آب هستند/ هموطنان ۲۰ میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز کردند

پیوندی گفت: دره شهر و ماژیر در استان ایلام در محاصره آب هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز طی ویدیو کنفرانسی که با استان‌های سیل زده لرستان، خوزستان و ایلام داشت، گفت: در حال حاضر دره شهر و ماژیر در استان ایلام در محاصره آب هستند.


بیشتر بخوانید؛ گروه‌های واکنش سریع هلال احمر وارد پلدختر شدند/ اعزام ۶ فروند بالگرد برای کمک به سیل زدگان


رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از اولین ساعات امروز ۳ فروند هلیکوپتر مستقر کرده‌ایم تا وسایل مورد نیاز را ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه مواد غذایی و نیروی عملیاتی قبل از حادثه در منطقه مستقر بودند گفت: طغیان رودخانه‌ها در روز گذشته سبب شد که منطقه در محاصره آب قرار بگیرد.

پیوندی با بیان اینکه با کمک نیرو‌های مسلح راه ارتباطی برای پلدختر باز شده است، بیان کرد: ۶ هلیکوپتر پرواز کرده‌اند و در حال حاضر در استان ایلام هم ۱۶۰ تیم عملیاتی مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هدف ما در این لحظات نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از مصدومیت آنهاست، اظهار کرد: تا کنون در پلدختر تلفات انسانی نداشته‌ایم و لازم است که مردم با ارسال کمک‌های خود موجب جبران خسارات وارده شوند.

وی با ابراز امیدواری از این که با اقدام نیرو‌های عملیاتی و ارسال اقلام مورد نیاز مشکلی برای مردم پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: در استان لرستان تمرکز ما بر روز پلدختر است و با اقداماتی که صورت گرفته از لحاظ اقلام امدادی و مواد غذایی کمبودی نداریم.

در ادامه رئیس هلال احمر استان لرستان از طریق ویدیو کنفرانس اعلام کرد که از ۵ فروردین عملیات امدادرسانی در ۲۳۰ روستا آغاز شده و در حال حاضر ۱۰ شهرستان دارای مشکل هستند که ۲۳۶ تیم عملیاتی به آن‌ها امداد رسانی می‌کنند.

همچنین رئیس هلال احمر استان خوزستان از طریق ویدیو کنفرانس هم گفت: بیش از ۷۰ روستا را تخلیه کرده‌ایم و احتمالا ۲۷ روستای حاشیه رودخانه‌های دز در معرض آب گرفتگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر را امداد رسانی کردیم، اظهار کرد: ۱۴۵ تیم امداد رسانی برای کمک به مردم حضور دارند و نیاز بالایی به اقلام امدادی داریم.

رئیس هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه میزان ورودی آب به سد دز بیشتر از خروجی آن است، گفت: خروجی سد دز در حال حاضر ۲ هزار واحد است، ولی ورودی آن عددی برابر ۵ هزار واحد است.

پیوندی در پایان در خصوص کمک‌های نقدی مردم به حساب هلال احمر گفت: هموطنان تا دیروز ۲۰ میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز کردند و ارزش اقلام ارسالی ۸ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

در پلدختر تلفات انسانی نداشتیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.