سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت دو برابری گرم شدن آب و هوا در کانادا

تغییرات اقلیمی موجب گرم شدن آب و هوا در کانادا با دو برابر سرعت نسبت به سایر نقاط جهان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تغییرات اقلیمی موجب گرم شدن آب و هوا در کانادا با دو برابر سرعت نسبت به سایر نقاط جهان شده است. طبق گزارش دولت کانادا، اثرات گرم شدن آب و هوا در شمال کانادا کاملا مشخص است. متوسط دمای کانادا از سال هزار و نهصد و چهل و هشت ۱.۷ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که تقریبا دو برابر افزایش ۰.۸ درجه در جهان است.

طبق این گزارش که به سفارش وزارت محیط زیست کانادا تهیه شده است، افزایش دمای هوا در آینده و تحت تاثیر اقدامات انسانی همچنان ادامه خواهد داشت.

در شمال کانادا در حوالی قطب شمال، دمای هوا در همین بازه زمانی ۲.۳ درجه افزایش یافته است. طبق برآورد‌های دانشمندان میزان افزایش دما در این منطقه ممکن است تا پایان قرن به شش درجه برسد. این گرمایش پیامد‌های بسیاری دارد که از جمله می‌توان به ذوب شدن یخ ها، بالا آمدن سطح آب دریا، جاری شدن سیل، خشکسالی، موج گرما و آتش سوزی در اراضی جنگلی اشاره کرد.

در این گزارش تاکید شده است سناریوی گرمایش محدود زمین تنها در صورتی عملی خواهد شد که کانادا و سایر کشور‌های جهان انتشار گاز دی اکسید کربن را در اوایل نیمه دوم قرن تقریبا به صفر برسانند.

این گزارش در حالی منتشر شد که دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که محیط زیست را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است روز دوشنبه بر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در چهار استان این کشور که تلاش هایشان را در این زمینه ناکافی دانسته است، مالیات اعمال کرد. این اقدام دولت کانادا خشم مقامات محافظه کار این کشور را چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی فدرال در ماه اکتبر برانگیخت.

طبق تعهدات کانادا بر اساس توافقنامه آب و هوایی پاریس که سال دو هزار و پانزده حاصل شد، این کشور قرار است انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را در سال دو هزار و سی در مقایسه با سال دو هزار و پنج ۳۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.