سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش متفاوت حروف الفبا برای کلاس اولی‌ها

یکی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در طرحی ابتکاری آموزش حروف الفبا را در قالب واقعیت مجازی برای کلاس اولی‌ها طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری‌های جدید و سرعت بالای تحولات همیشه هم بد نیست و دنبال کردن آن در بستری مدیریت شده نه تنها مضر نیست بلکه ثمرات قابل توجهی هم خواهد داشت آن  هم در مسائلی که اغلب روش‌های نخ نما در آن همچنان خودنمایی می‌کند، چنین رویکردی موفقیت آمیز خواهد بود.

آموزش الفبا از جمله همان مسائلی است که حالا روش تدریس آن تقریبا نخ نما شده است و این موضوع در کلاس اول دبستان همیشه چالش‌های خاصی را برای نوآموزان کلاس اولی داشته هرچند به تدریج روش‌های آموزشی طی گذشت سال‌ها تفاوت پیدا کرده است و دیگر فقط روش‌های سنتی آموزشی وجود ندارد.

امروزه فناوری‌های متنوع در حوزه آموزش هم نفوذ پیدا کرده است و صرفا روش‌های سنتی پاسخگوی نیاز‌های دانش آموزی نیست هرچند مدارس ما کم و بیش از این قافله عقب هستند و ورود فناوری‌های جدید به مدرسه بسیار عقب‌تر از سرعت پیشرفت فناوری‌ها دنبال می‌شود، اما با وجود این، آموزش الفبا در طرحی ابتکاری از یک دانشجومعلم در پوششی از فناوری‌های به روز برای نوآموزان ارائه می‌شود.

عباس وصالی دانشجومعلم رشته ادبیات دانشگاه فرهنگیان است که در طرحی ابتکاری با استفاده از فناوری واقعیت مجازی که این روز‌ها طرفداران بسیاری دارد، آموزش حروف الفبا را مورد توجه قرار داده و اپلیکیشنی با این هدف طراحی کرده و کم و بیش جذب کرده و مخاطبان خاص خود را هم دارد.

آموزش الفبا با واقعیت مجازی

این دانشجومعلم مجری طرح واقعیت مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات طرحش گفت: بسته آموزشی حاوی ۳۲ عدد کارت و نرم افزار برای آموزش حروف الفبای فارسی را از طریق نمایش زنده حیوانات امکان پذیر شده است و در این محصول با استفاده از موثرترین شیوه آموزش یعنی استفاده همزمان از  حواس ۵ گانه  علاوه بر آموزش در فضای با نشاط، حروف الفبای فارسی  به کودکان  آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: فلش کارت‌های این بسته آموزشی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی حیوانات را به صورت زنده و ۳ بعدی  روی کارت‌ها نمایش می‌دهد و کودک با بازی و تجسم عینی و ملموس می‌تواند الفبا را آسان تر، سریع‌تر و جذاب‌تر یاد بگیرد.

دانشجومعلم طراح این بسته آموزشی با اشاره به مزایای استفاده از این فلش کارت‌های آموزشی تاکید کرد: استفاده از مانا کارت باعث تقویت ادراک شنوایی کودکان می‌شود که این موضوع به ادارک شنوایی دانش آموزان کمک می‌کند تا کلمات هم آوا را تشخیص دهند همچنین  موجب می‌شود تا کودکان به صدای‌های زیر هم حساسیت نشان دهند.

وصالی ادامه داد: ایجاد علاقه در کودکان به فرایند یادگیری، تقویت حافظه دیداری کودکان، آموزش تلفظ صحیح فارسی کلمات، آشنایی با شکل نوشتاری کلمات، آشنایی کودکان با محل زندگی حیوانات و  استفاده از خط نوشتاری، مطابق با کتاب درسی از مزایای این روش آموزشی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علیرضایی
۱۱:۵۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
واقعا عباس وصالی افتخاریه برای جامعه فرهنگیان. دمش گرم
محمدی
۱۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
به نظر ایده خیلی خوبی میاد
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
خیلی خوب