سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی نقش اف‌بی‌آی در حمله به سفارتش را بررسی می‌کند

به نوشته بلومبرگ، پیونگ‌یانگ گزارش‌های مربوط به دست داشتن پلیس فدرال آمریکا در حمله اخیر به سفارت کره شمالی در اسپانیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: کره شمالی می‌گوید «شایعاتی» را مبنی بر این که اف‌بی‌آی در حمله اخیر به سفارت این کشور در اسپانیا دخیل بوده است، بررسی می‌کند.

در نخستین واکنش پیونگ‌یانگ در خصوص این حادثه، یکی از سخنگو‌های وزارت امور خارجه کره شمالی که نامش ذکر نشد، گفت کره شمالی شایعاتی را درباره این که اف‌بی‌آی و یک گروه مخالف دولت پیونگ‌یانگ در حمله تروریستی در سوم اسفند ماه به سفارت این کشور در مادرید دست داشته اند، پیگیری می‌کند.

وی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرد گفت: یک گروه مسلح به صورت غیرقانونی وارد سفارت کره شمالی شدند، دست و پای کارمندان آن را بستند و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. از مقامات اسپانیا خواسته شده است «این تروریست‌ها و کسانی که آن‌ها را از پشت پرده هدایت می‌کنند» و مسئول این حمله هستند را محاکمه کنند.

اوایل این هفته گروهی به نام آزادی جوسون (Free Joseon) که به دنبال براندازی کیم جونگ اون است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و نمایندگی‌های کره شمالی در خارج از این کشور را به انجام فعالیت‌های مالی غیرقانونی متهم کرد. 

آمریکا هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است. رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت مقامات اسپانیایی در حال تحقیق در این زمینه هستند. وی افزود: «دولت آمریکا هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.