سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در دیر به ۶۲ کیلومتر رسید/ مسافران در امان هستند

تندباد، دیشب و امروز بیشتر نقاط استان بوشهر را در نوردید و بیشترین سرعت باد با ۶۲ کیلومتر در ساعت از دیر گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: پس از دیر، بیشترین سرعت وزش باد با ۵۴ کیلومتر در ساعت مربوط به بوشهر بوده است.

محمدرضا انصاری با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی که از شنبه وارد استان شده است، افزود: تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز جم ۱۰.۵، دیر و دیلم ۱۰، بوشهر ۸.۷، گناوه ۸.۲، برازجان ۸.۱، خارگ ۵.۶ و عسلویه ۳.۴ میلیمتر باران باریده است و در بقیه نقاط استان هم بارش‌هایی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دما هم از عسلویه در جنوب و دیلم در شمال استان گزارش شده که ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و کمترین دما هم با ۱۵ درجه مربوط در جم رخ داده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: طبق پیش بینی‌های گذشته، امروز فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در استان و استان‌های همسایه ادامه می‌یابد و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

انصاری، با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان، گفت: آب‌های خلیج فارس و سواحل استان به سبب وزش تندباد مواج است و احتمال دارد سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت برسد.

وی بیان کرد: امشب از فعالیت سامانه بارشی در شمال استان کاسته می‌شود، اما این سامانه در جنوب استان فعال خواهد است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در روز طبیعت، آسمان نیمه ابری و در بخش‌های جنوبی استان بارش پراکنده باران همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود؛ همچنین سواحل جنوبی استان تا حدودی مواج است.

انصاری یادآور شد: سامانه بارشی به تدریج بعد از ظهر فردا (سه شنبه) از جنوب استان خارج می‌شود.

در همین حال مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ، گفت: تا کنون گزارشی از خسارت احتمالی تندباد اعلام نشده است.

قاسم قائدی افزود: با توجه به پیش بینی‌ها هم مردم خودشان رعایت کردند و از ساحل دور شدند و هم اینکه مکان‌های سرپوشیده را مهیا کردیم تا مسافران اسکان یابند و مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: پس از ریزش کوه در مسیر اهرم- کلمه، در سامانه بارشی هفته گذشته، برای حفظ ایمنی مسافران، این مسیر شب‌ها بسته می‌شد، اما با توجه به اینکه این مسیر یکی از مسیر‌های پر رفت و آمد در روز طبیعت است، امروز پس از بررسی لازم تصمیم گرفته می‌شود که این جاده فردا باز باشد یا برای پیشگیری از حوادث احتمالی بسته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از مردم خواست به توصیه‌ها، اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها دقت کنند، زیرا به حفظ ایمنی و پیشگیری از حوادث بسیار کمک می‌کند.

انتهای پیام/ک

مردم به اطلاعیه‌های وضع جوی دقت کنند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.