سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی از آسیب روستا‌های استان کرمانشاه نداشته‌ایم

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به شدت بارش‌ها در شب گذشته، گفت : خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از آسیب روستا‌های استان نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر خسروانی مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به بارندگی شدید در شبانه روز گذشته گفت : با ورود سامانه بارشی قوی به جو استان اوج بارش‌ها را شب گذشته شاهد بودیم.

وی گفت : خوشبختانه توپوگرافی منطقه به شکلی است که آب بیش از چند ساعت در آن تجمع نمی‌یابد و بارش‌ها هم با توجه به وقفه چندساعته‌ای که داشت موجب شد شاهد سیلات و آبگرفتی شدید در سطح روستا‌های استان نباشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ روستای در معرض خطر سیل در سطح استان شناسایی شدند، گفت: از چند روز پیش تمام اخطار‌های لازم به ساکنان این روستا‌ها داده شده و تمام اقدامات محافظتی از جمله احداث سیل بند، حفر جوی و کانال و قرار دادن کیسه‌های شنی در مسیر روان آب‌ها انجام شده است.

خسروانی تصریح کرد: با این اقدامات و با همکاری مردم خوشخبتانه گزارشی از خسارت سیل در روستا‌های استان گزارش نشده است و تنها برخی منازل دچار آسیب جزیی شده و دو واحد مسکونی روستایی در شهرستان کنگاور به علت فرسودگی تخریب شدند که خوشخبتانه آسیب جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه راه روستایی مسدود در سطح استان گزارش نشده گفت: تنها ۱۴ روستا در ثلاث باباجانی که درسیل قبل پل ارتباطی آن‌ها دچار آسیب شده بود همچنان با مشکل تردد مواجه هستند.

خسروانی گفت: وضعیت رودخانه‌ای که در مسیر این ۱۴ روستا قرار دارد به گونه‌ای است که فعلا امکان ساخت پل جدید وجود دارد و در همین راستا نیرو‌های نظامی به روش‌های مختلف آب و موادغذایی را به این ۱۴ روستا منتقل می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اوج بارش‌های سامانه را پشت سرگذاشته ایم گفت: خوشخبتانه از این بحران تا این لحظه به سلامت عبور کرده ایم و مشکلی خاصی درروستا‌های استان گزارش نشده است .

 

 

انتهای پیام/د

ورود سامانه بارشی قوی به جو استان

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.