سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی: پمپئو در حال بررسی گزینه‌های واشنگتن در قبال ونزوئلاست

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا در حال بررسی فهرست گزینه‌های واشنگتن درباره ونزوئلاست و به زودی نتایج را اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در حال بررسی فهرست گزینه‌های این کشور درباره ونزوئلاست و به زودی نتایج بررسی‌های خود را اعلام خواهد کرد.

او در چارچوب سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن مدعی شد: اوضاع داخلی ونزوئلا وحشتناک است و همه نشانه‌ها دال بر این مسئله است که مردم ونزوئلا خواستار تغییر هستند. این چیزی است که ما و حدود پنجاه و سه کشور دیگر جهان خواستار آن هستیم. ما خواستار برقراری دموکراسی در ونزوئلا هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: من به شدت تردید دارم که مادورو نیز مانند بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، با حمایت خارجی بتواند برسر کار باقی بماند. ما درباره ونزوئلا اصلا نگرانی‌هایی که درباره سوریه وجود داشت نداریم.

آبرامز همچنین در پاسخ به سئوالی درباره حضور روسیه در ونزوئلا گفت: روس‌ها وفاداری خود را به رژیم (مادورو) نشان داده‌اند و در این زمینه می‌توان این اوضاع را با حمایت سوریه از اسد مقایسه کرد که حمایتی نمادین بود.ما فهرست بزرگی از گزینه‌هایمان داریم. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در حال بررسی این فهرست است که شامل راهکار‌های واکنش مستقیم به روسیه به خاطر تداوم حمایتشان از جمله حمایت نظامی از رژیم ونزوئلا است. وی به زودی تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

او در پاسخ به سئوالی درباره کافی نبودن واکنش دولت ترامپ به اقدامات روسیه در نیمکره غربی گفت: اقداماتی که روسیه در حال پیگیری است در وهله نخست خود این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن‌ها و دیگر حامیان مادورو را از منطقه آمریکا لاتین دور خواهد کرد. با این حال من کافی نبودن اقدامات دولت ترامپ را نمی‌پذیرم. فکر می‌کنم که ما دیدگاه‌های خود را پیش از این به طور شفاف اعلام کرده‌ایم. پمپئو تقریبا یک هفته پیش با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفتگو کرده است و همانطور که گفتم ما اقدامات دیگری نیز در دست پیگیری داریم که به زودی صورت خواهیم داد و این اقدامات را با عجله و بدون در نظر گرفتن ملاحظات خود صورت نخواهیم داد. ما گزینه‌های خود را تدوین کرده‌ایم و وزیر خارجه آن‌ها را بررسی خواهد کرد و روس‌ها بهای اقدامات خود را خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ونزوئلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.