سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای کدور نرماشیر + تصاویر

دومین جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی به مناسبت نورور ۹۸ با استقبال بی نظیر مردم در روستای کدور شهرستان نرماشیر برگزار شد.

محسن رستم آبادی، رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان نرماشیر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی به همت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان در روستای کدور برگزار شد.

وی با اعلام اینکه این جشنواره به مناسبت نورور ۹۸ با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد، افزود: شرکت کنندگان در محل تپه های شنی روستای کدور در رشته های کشتی نیفونی، بازی بزن و بگیر، مچ اندازی، شترسواری، اسب سواری و ... با هم به رقابت پرداختند.

رستم آبادی افزود: در نهایت، در رشته ی کشتی نیفونی، علی قدرت آبادی، رضا داسار و داوود کدوری به ترتیب عناوین اول تا سوم رقابت ها را از آن خود کردند.

وی تصریح کرد: در بازی بزن و بگیر نیز، تیم های دهیاری کدور پایین و قدرت آباد در جایگاه های اول و دوم قرار گرفتند.

رستم آبادی یادآور شد: در رشته ی مچ اندازی هم، هادی کدوری و رضا جهان آبادی اول و دوم شدند.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان نرماشیر بیان داشت: در رشته ی شترسواری نیز علی داسار و رضا بلوچ به مقام های اول و دوم دست یافتند.

رستم آبادی گفت: در رشته ی اسب سواری هم، میثم رستمی و صادق عزیزآبادی عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: اجرای نمادین مراسم سنتی حنا بندان، موسیقی محلی، برگزاری مراسم شاد الاغ سواری، مراسم چوچاب محلی همراه با نوای موسیقی محلی، انجام ورزش باستانی و ... از برنامه های جانبی این جشنواره بودند.

رستم آبادی تصریح کرد: در پایان، با حضور مسئولان محلی به نفرات برتر مسابقات جوایزی اهدا شد.

وی یادآور شد: سه دستگاه دوچرخه به قید قرعه به تماشاگران این جشنواره ی نوروزی اهدا شد.

جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی روستای کدور نرماشیر به همت هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و اداره ورزش و جوانان، دهیاری و شورای روستای کدور شهرستان نرماشیر برگزار شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/ب

برگزاری جشنواره نوروزی بازی‌های بومی و محلی روستای کدور نرماشیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.