سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالعزیز بوتفلیقه از ریاست جمهوری الجزایر استعفا می‌دهد

رسانه‌های محلی الجزایر از آمادگی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور برای استعفا به دلیل اعتراضات به ناتوانی او در اداره کشور در پی کهولت سن و بیماری، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رسانه‌های محلی الجزایر از آمادگی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور برای استعفا خبر دادند.

براساس این گزارش، بوتفلیقه قرار است براساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزایر از سمت خود کناره گیری کند.

ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزایر به ناتوانی رئیس‌جمهور در صورت بیماری خطرناک و مزمن اشاره دارد و تصریح می‌کند اعلام ناتوانی رئیس‌جمهور مستلزم رای دو سوم اعضای پارلمان است.

پیش از این نیز هزاران نفر از مردم الجزایر روز جمعه در مرکز الجزیره، پایتخت الجزایر تظاهرات برگزار کردند و خواستار استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور از قدرت شدند.

چند روز پیش احزاب مخالف در الجزایر خواستار کناره گیری بوتفلیقه از قدرت و تشکیل شورای ریاست جمهوری شده بودند.

احمد قاید صلاح، رئیس ستاد ارتش الجزایر روز گذشته اعلام کرد که چاره وضعیت فعلی در این کشور اجرای اصل ۱۰۲ قانون اساسی است.

عبدالعزیز بوتفلیقه ۸۲ ساله در ماه اکتبر سال گذشته میلادی با وجود کهولت سن و بیماری اعلام کرد برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌شود.

همین امر موجب شد بسیاری از مردم الجزایر به خیابان‌ها بیایند و به این مسئله اعتراض کنند.

بوتفلیقه در حال حاضر با بدترین بحران در طول ریاست جمهوری ۲۰ ساله اش مواجه است. وی چندی پیش به دلیل گسترش اعتراضات در این کشور مجبور شد از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.