سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارف مطرح کرد

ضرورت توسعه گردشگری در بستر حریم شهر تهران

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران از اقدامات توسعه‌ای حریم و فعالیت‌های صورت گرفته در جهت صیانت از این اراضی بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف به همراه جمعی از نمایندگان شهرتهران در مجلس شورای اسلامی اقدامات صورت گرفته در جهت صیانت از حریم و اقدامات و آمادگی‌های صورت گرفته برای پیشگیری از بحران‌های طبیعی بازدید میدانی به عمل آورد.

در این بازدید محمدرضا عارف با اشاره به حوادث اخیر و وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، اقدامات شهرداری تهران، استانداری و ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها در مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث احتمالی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با مدیریت و اقدامات انجام شده و تشکیل کمیته بحران سیل و حوادث احتمالی را پشت سر گذاشتیم. در نهایت تصمیم بر این شد تا از دستگاه‌های متولی در این امربازدید‌هایی به عمل آید و اگر لازم باشد اقداماتی در این زمینه انجام شود.
وی با اشاره به موضوعات حریم شهر تهران، صیانت از حریم شهر تهران را بسیار با اهمیت خواندو گفت:: باید موضوعات مرتبط با حریم شهر تهران بصورت اصولی حل وفصل شود و مجلس و نمایندگان شهر تهران این آمادگی را دارند تا در صورت دریافت گزارش مشکلات و چالش‌ها در مبحث مدیریت یکپارچه حریم و صیانت از حریم، ورود جدی داشته باشند تا با هماهنگی‌های صورت گرفته در دستگاه‌های ذی ربط خلا ءهای موجود برطرف شود.

عارف تأکید کرد: اگر نیازی به اصلاح قانون و یا تصویب قانون جدید است مجلس این آمادگی دارد تا ورود کند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود به موضوع گردشگری در حریم شهر تهر ان پرداخت و گفت: این پتانسیل و ظرفیت در این بخش نهفته است که باید مورد استفاده و بهره برداری اصولی قرارگیرد تا ضمن توسعه گردشگری، حریم شهر تهران نیز بخوبی حفظ و صیانت شود. باید از ظرفیت‌های حریم منطقه از طریق بستر سازی مناسب و رویداد سازی در توسعه گردشگری استفاده کرد. البته باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که حریم شهر تهران در مناطق مختلف بستری برای گردشگری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.