سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت گردشگری آبی در خرمشهر از امروز

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: گردشگری آبی در این شهرستان از امروز تا عادی شدن شرایط و گذر از بحران سیلاب ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: با توجه به خطرات گشت‌های دریایی در شرایطی که خطر طغیان رودخانه و سیلاب وجود دارد، به اداره کل بندر و دریانوردی اعلام شد که از امروز تا عادی شدن شرایط گشت دریایی در خرمشهر متوقف شود.

وی افزود: تاکنون با همکاری گارد حراستی اداره بندر و دریانوردی و هلال‌احمر خرمشهر مشکل خطرآفرینی در گشت‌های دریایی که مورد استقبال گردشگران نیز قرارگرفته است، ایجاد نشده اما این تصمیم برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به تشریح آخرین وضعیت مناطق در معرض خطر سیلاب در خرمشهر پرداخت و گفت: بعضی رودخانه‌های غرب کارون دبی آب افزایش‌یافته که ماشین‌آلات در این مناطق در حال کار هستند و مردم نیز در این راستا همراهی خوبی داشته‌اند.

مودت افزود: در برخی مناطق که نیاز به همکاری آحاد مردم احساس می‌شد، گونی‌هایی در اختیار بهیاران هفت روستای غرب کارون که بیشتر در معرض خطر سیلاب هستند قرارگرفته و به کمک مردم سیل بندها تقویت‌شده است.

وی بابیان اینکه عمده مناطق در معرض تهدید سیلاب در خرمشهر، روستاهای غرب کارون هستند و برای دیگر مناطق خرمشهر نگرانی خاصی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه سطح آب رودخانه کارون بالاست و باوجود بارندگی و ادامه رهاسازی آب از سدها، این شرایط دشوارتر خواهد شد و بر همین اساس به بخشداران و دهیاران منطقه غرب کارون اعلام‌شده است که مراقب باشند و این احتمال را در نظر بگیرند که ممکن است شرایط اضطراری ایجاد شود و نیاز به اقدام فوری وجود داشته باشد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر  افزود: ممکن است در شرایط بحرانی حکم تخلیه روستا اعلام شود اما تاکنون این شرایط ایجاد نشده است و تنها به روستاها اعلام‌شده که آماده هرگونه شرایط بحرانی باشند و پیش از وقوع بحران نسبت به حفظ دام و دیگر اموال خود اقدام کنند.

مودت شرایط مینوشهر را ثابت ارزیابی کرد و گفت: در مینوشهر مشکل خاصی وجود ندارد و سیل بندها تقویت‌شده در منطقه غرب کارون نیز با قطع شدن باران مهلتی برای تقویت هرچه بیشتر سیل بندها ایجادشده است که فعالیت در این مناطق همچنان ادامه دارد.

بنا به گفته وی طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده که بیشترین حجم بارندگی تا روز دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود تا آخر این هفته در خرمشهر شرایط بحرانی وجود خواهد داشت و نیروهای خدماتی و امدادی در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد.

انتهای پیام/ د

توقف گردشگری آبی در خرمشهر

برچسب ها: حوادث ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.