سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر بیخ گوش ۲۳۰۰۰ دورودی

سرپرست فرمانداری دورود با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار دورودی در معرض خطر سیل هستند، گفت: سد مروک به احتمال زیاد تا سه-چهار ساعت دیگر سر ریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  فریبا بهاری اظهار داشت: روستا‌های لبان، سفیدکن، حیدرآباد، پهلوانکل در معرض خطر سیل است؛ ما در روستا‌های سفیدکن و لبان مشکل داریم.

وی افزود: ۱۰ روستای بخش مرکزی در صورت وقوع سیلاب محصور می‌شوند، در شهرستان دورود وضعیت قرمز است و نیاز است این روستا‌ها تخلیه شود.

سرپرست فرمانداری دورود عنوان کرد: سپاه به‌عنوان دبیر کمیته اطلاع‌رسانی با همکاری آتش‌نشانی از طریق بلندگو اطلاع‌رسانی لازم را از طریق اعلام حضوری و فضای مجازی انجام داده‌اند، هم‌چنین بنر‌های نیز در ۱۵ نقطه سطح شهرستان دورود نصب کرده و به خانوار‌های روستایی پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال شده‌است.

وی بیان کرد: ستاد اسکان در شهرستان دورود مشکلی ندارد، برای بخش مرکزی صنایع دفاع را هماهنگ کرده‌ایم؛ صنایع دفاع برای احشام روستایی‌ها مکان ندارد.

بهاری گفت: مرکز خدمات ژان را آماده کرده‌ایم یک سوله و محوطه برای احشام در نظر گرفته شده، چون نزدیک به روستا‌های در معرض خطر هستند؛ هم‌چنین صنایع غذایی گهر از طریق هلال‌احمر با ایجاد کمپ برای اهالی و احشام برای بخش مرکزی اعلام آمادگی کرده‌است، برای بخش سیلاخور نیز یک سالن ورزشی، مدارس و حسینیه‌ها را هماهنگ کرده‌ایم.

سرپرست فرمانداری دورود خاطرنشان کرد: سد مروک به‌احتمال زیاد تا سه ساعت دیگر سر ریز می‌شود، حجم بارش‌ها را داریم و ازطرفی دریچه‌های سد باز است ۳۸ متر مکعب در ثانیه تخلیه آب سد را داریم؛ فعلا سد مروک به حد سرریز نرسیده‌است.

بهاری اظهار داشت: سر ریز سد مروک، حجم بارش‌ها، تخلیه آب سد ازطریق دریچه‌ها به اندازه ۳۸ متر مکعب در ثانیه وارد رودخانه تیره می‌شود و سد کمال صالح با ۷۰ مترمکعب به سد مروک وارد می‌شود.

وی افزود: میزان ۶۰ میلی متر برثانیه حداکثر ۸۰۰ متر مکعب ورودی و دبی رودخانه تیره است، در نوبت گذشته ماکزیمم حجم رودخانه تیره ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه بود.

سرپرست فرمانداری دورود عنوان کرد: امیدواریم باتوجه به بارندگی‌ها خسارت جانی مالی نداشته باشیم، ستاد بحران در روز گذشته در ارتباط با نحوه اطلاع‌رسانی، اسکان و مشکلات و کمبود‌های موجود تشکیل جلسه داده‌است.

وی بیان کرد: به‌طور حتم آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه را در دورود داریم و مسلما حاشیه رودخانه هم درگیر هستند، ۳۰۰ جفت چکمه و بادگیر قرار است از طریق هلال‌احمر به نیرو‌های بسیج برای امدادرسانی تحویل داده شده، هزار و ۲۰۰ چادر برای روستا‌های شهرستان دورود در انبار هلال احمر موجود و آماده است.

بهاری گفت: ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر ساکنان مجاور رودخانه تیره دورود، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مرکزی و حدود هزار نفر در بخش سیلاخور باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند؛ ۷۰ درصد ساکنان مجاور رودخانه تیره شهرستان دورود منازل خود را تخلیه کردند و روستا‌های سفیدکن ۵۰ درصد و لبان سفلی ۹۰ درصد تخلیه شده‌است.

انتهای پیام/د

سد مروک تا ساعاتی دیگر سر ریز می‌شود؛ خطر بیخ گوش ۲۳۰۰۰ دورودی

برچسب ها: سیل ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.