سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام نیک نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۲ فروردین نقطه امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است

مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین ۱۲ فروردین را نقطه امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

حجت‌الاسلام محمدنصیر نیک‌نژاد، مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه و مهمترین دستاورد آن در اولین بهار بعد از چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: ۱۲ فروردین ماه نقطه امید و اعتماد مردم به نظام رو به رشدی است که به عنوان اولین نظام مردم سالاری دینی توانست ادبیات و گفتمان خودش را در عرصه جهانی آغاز کند.

عضو اسبق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هرچند که امروز در دنیا تبلیغات سوء و جوسازی‌های زیادی علیه آن می‌شود، اما همچنان این فرافکنی‌ها نتوانسته واقعیت و حقیقت درون انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی که متکی به آرا و افکار مردم است، بعد از ۴۰ سال با شکوه و عظمت و ایستادگی در برابر مشکلات داخلی اقتصادی، تحریم‌ها و فشار‌های بین المللی توانسته راه خود را ادامه دهد و از مسیر منحرف نشود و انتظار می‌رود که مردم به این مسئله بیش از پیش توجه کنند.

حجت‌الاسلام نیک‌نژاد بیان کرد: البته مسئولان باید بستر مشارکت عمومی مردم را چنان فراهم کرده و توسعه دهند که این فضا بیش از پیش گسترده شود، زیرا ما هیچ ضرری از مشارکت حداکثری مردم در همه عرصه‌ها نمی‌بینیم بلکه همین حضور حداکثری سوپاپ اطمینانی برای نقطه قوت انقلاب اسلامی است، انقلابی که متکی به افکار، اندیشه‌ها، نظر‌ها و آرای آحاد جامعه است.

مسئول مرکز اسلامی امام علی برلین (آلمان) با بیان اینکه اسلامیت و مشروعیت در نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر تعبیه شده‌اند و باید موضوع مردم سالاری دینی و جمهوریت همچنان پیش برود، خاطرنشان کرد: این مهم در گرو تولید ارزشمند دموکراسی دینی است که باید آن را به رخ دنیا بکشیم و نشان دهیم که به عنوان یک الگوی موفق توانسته‌ایم آن را به جهان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: خودباوری و تکیه بر منابع داخلی به ویژه انسانی می‌تواند پاسخ محکمی به جوسازی‌هایی شود که علیه انقلاب انجام بگیرد و در همین راستا اجرای گام دوم می‌تواند ما را به اهداف عالیه مورد نظرمان برساند.

حجت‌الاسلام نیک نژاد همچنین در خصوص نوع نگاه سطوح مختلف جامعه به انقلاب اسلامی یادآور شد: جریان‌های مختلفی تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی را با ناکارآمدی نشان دهد، اما جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سایر مشارکت‌ها همچون انتخابات‌ها و نظایر آن نشان می‌دهد که چنین جریان‌سازی‌هایی به ویژه در خارج از کشور راه به جایی نمی‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن رسانه‌هایی که تحت فشار‌ها و لابی‌های رژیم صهیونیستی هستند هرچند به این موضوع اعتراف نکرده‌اند، اما خودشان به این مسئله پی برده‌اند که حقیقت جمهوری اسلامی ایران توانسته به عنوان الگویی در دنیا تعریف شود و علاوه بر آن مردمان و آن‌هایی که ایران را به واسطه گردشگری یا نظایر آن می‌شناسند نگاهشان به انقلاب اسلامی کاملا مثبت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.