رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیش از ورود به سال جدید اتوبوس های برون شهر در دو نوبت چک فنی شدند.
وی با اشاره به عدم رعایت برخی قوانین توسط رانندهها گفت: تقریبا ۹۲% جابجایی مسافران در کشور از طریق جادهها اتفاق میافتد که بخش عمده این حمل و نقل توسط اتوبوسها صورت میگیرد.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کنترل فنی اتوبوسها بیان کرد: قبل از ورود به سال جدید، چک فنی اتوبوسهای برون شهری در دو نوبت توسط پلیس راه و با کمک راهداری انجام شد و تذکرات لازم به مدیران فنی در ترمینالها در سراسر کشور داده شد.
هادیانفر افزود: سامانه سپهتن که توسط پلیس در اتوبوسها نصب شده است می تواند ۵۰۰ متر قبل از رسیدن اتوبوس به مقصد عملکرد رانندهها به پلیس گزارش دهد.
وی گفت: سامانه سپهتن گزارش رفتار راننده را اعم از سرعت، سبقت و انحرافها برای پلیس ارسال میکند، ضمن اینکه چهره راننده نیز در مانیتور پلیس قابل مشاهده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این سرعت سامانه سپهتن نسبت به سامانه گذشته Gps بیشتر است،گفت: سامانهای که در گذشته استفاده می شد به صورت آفلاین کار می کرد و زمان طولانی لازم بود تا اطلاعات به دست پلیس برسد، اما سامانه سپهتن به صورت آنلاین بوده و ظرفیت بسیار خوبی برای پلیس ایجاد کرده است.
سردار هادیانفر با بیان اینکه سامانه سپهتن بر روی تاکسیهای مسافربری و ماشینهای حمل بار هم نصب خواهد شد، بیان کرد: نصب این سامانه در تاکسیهای مسافربری و ماشینهای حمل بار از جمله برنامههایی است که در سال ۹۸ در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: مسافران میتوانند برای تقدیر و تشکر و یا اعلام نارضایتی از راننده به دلیل تخلف رانندگی با استفاده از پلاک سوم که در بالای سر راننده اتوبوس نصب است با سامانه ۱۱۰۱۲۰ به صورت پیامکی عملکرد راننده را گزارش کنند که بلافاصله در اولین پلیس راه در صورت مشاهده تخلف از سمت راننده خودرو متوقف میشود و تذکرات و اعمال قانون صورت میگیرد.
وی با اشاره به مشکلاتی که رانندگان اتوبوسها در خصوص راه و گرانی لاستیک دارند، اظهار کرد: رانندگان در خصوص گرانی وسایل تجهیزات از جمله لاستیک و شیشه مشکلاتی دارند که باید دولت و وزارت راه اهتمام جدی داشته باشند، زیرا این بخش مهمی است که جابجایی مسافر را انجام میدهد امیدواریم که دغدغههای این عزیزان را بتوانیم کاهش دهیم.
انتهای پیام/