سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک بلاعوض به خانوار‌های روستایی سیل زده مازندران

مدیرکل روستایی و شورا‌های استانداری مازندران گفت: ۲ هزار و ۹۸۷ نفر از سیل زدگان در مناطق روستایی مازندران، به میزان ۵۸ میلیارد ریال از کمک بلاعوض بنیاد مسکن برخوردار شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن اصغریان رستمی مدیرکل روستایی و شورا‌های استانداری مازندران در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر مازندران گفت: ۲ هزار و ۹۸۷ نفر از سیل‌زدگان در مناطق روستایی استان، به میزان ۵۸ میلیارد ریال از کمک بلاعوض بنیاد مسکن برخوردار شدند.

 وی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۳۰۰ دهیار و هفت هزار و ۷۰۶ عضو شورا‌های روستایی در دو هزار و ۴۵۰ روستای استان، افزود: ۱۲۶ روستای مازندران به عنوان هدف گردشگری در سطح استان برای بوم‌گردی اعلام شده که از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون دو میلیون و ۲۴۳ هزار نفر در روستا‌ها اقامت داشته‌اند.

اصغریان رستمی روند اقامت گردشگران در روستا‌های مازندران در روز‌های چهارم تا ششم فروردین را نزولی اعلام کرد و افزود: در روز‌های ۷ تا ۹ فروردین مجددا سیر نزولی یافته و در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اقامت گردشگران در روستا‌ها هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران با اشاره به اقامت بالغ بر ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار نفری گردشگران در مازندران، سهم روستا‌های استان را ۲۰.۶ درصد از کل مسافران اعلام کرد.

وی در مقایسه میزان اقامت گردشگران در روستا‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ گفت: این آمار در سال ۹۷ از رشد ۱۰.۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ برخوردار بود.

اصغریان رستمی، میزان خسارت سیل در حوزه کشاورزی به دام و طیور، اراضی زراعی و باغی و منابع آبی را در مجموع ۵۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد  و افزود: ۱۷۴ میلیارد تومان مربوط به حوزه دام، ۳۳۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان مربوط به حوزه طیور، ۱۰۶ میلیارد تومان مربوط به اراضی زراعی و ۲۲۶ میلیارد تومان مربوط به اراضی باغی است.

وی با اشاره به خسارت جزیی و کلی ۵۰ کیلومتر از شبکه برق روستایی مازندران در سیل اخیر، ۴۰ کیلومتر آن را دارای خسارت ۱۰ تا ۵۰ درصد و ۱۰ کیلومتر آن را دارای خسارت ۱۰۰ درصد برشمرد و گفت: بیشترین خسارت‌ها مربوط به واژگونی ۱۹۰ اصله تیر برق و شبکه‌های فشار برق قوی و ضعیف به دلیل رانش و شدت طوفان شامل ۳.۵ میلیارد تومان درمجموع بوده است.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران با اشاره به خسارت ۵۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در سیل اخیر، میزان ریالی خسارت را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۹ دستگاه پل بالای ۱۰ متر از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند که شامل ۴۷ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به خسارت ۶ هزار و ۳۴۱ واحد مسکونی روستایی در سیل اخیر از پرداخت وام تا مبلغ ۱۵ میلیون و کمک بلاعوض تا سقف پنج میلیون تومان خبر داد و گفت: دو هزار و ۹۸۷ نفر در مازندران به مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تاکنون از کمک بلاعوض بنیاد مسکن برخوردار شده‌اند.

اصغریان افزود: واحد‌های تخریبی در سطح روستا‌ها از تسهیلات وام تا سقف ۴۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۱۰ میلیون و نیز صدور پروانه ساختمان رایگان برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ م

تسهیلات ۵۸ میلیارد ریالی بنیاد مسکن به سیل زدگان مناطق روستایی مازندران

برچسب ها: حوادث ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.