سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸ هزار نفر از مردم شهرستان دورود در معرض خطر سیل

استاندار لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید، مناطق حاشیه و پایین دست سد «مروک» در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، سید موسی خادمی بامداد شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه ورود سامانه بارشی جدید از سه نقطه مهم برای استان مشکل ساز است، اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاست و حاشیه رودخانه‌ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.

سید موسی خادمی افزود: باتوجه به اینکه بر اساسی تصمیم وزرات نیرو قرار است از سد سیمره به عنوان سیل بند استفاده شده و خروجی آن بسته شود به همین خاطر ۸ روستای پایین دست این سد شامل چنا سبز، نذله بان، محمد مراد، چم لتور، چم میربگ، گنداب علیا و سفلی زیر آب می‌روند و باید تخلیه شوند.

استاندار لرستان گفت : برای جلوگیری از خطرات احتمالی از امروز بعد از ظهر جاده خرم آباد، پل دختر بسته می‌شود و ساکنان ۱۲ کوچه شهر پلدختر واقع در مسیر پیچ رودخانه کشکان در معرض سیل قرار دارند و باید اقدامات حفاظتی برای ورود سیل به این کوچه انجام شود.

این مقام مسئول بیان داشت : مردم شهر‌های دورود، پلدختر و معمولان آب آشامیدنی ذخیره کنند، چون بر اثر وقوع سیل احتمال قطع آب شرب این شهر‌ها وجود دارد  ، همچنین پلِ ماسور خرم آباد در معرض سیل قرار دارد و ممکن است به دلیل حجم خروجی حجم آب زیاد جاده خرم آباد به سمت پلدختر و اندیمشک مسدود شود.

به گفته استاندار راه ارتباطی روستا‌های بخش ززو ماهرو الیگودرز مسدود است و ماشین الات جهاد نصر در اختیار فرمانداری الیگودرز قرار دارد.

سید موسی خادمی آموزش و پرورش لرستان را مسئول اسکان حادثه دیدگان سیل احتمالی در استان کرد.

مناطق پایین دست سد «مروک» در معرض خطر جدی سیلاب/ منازل مسکونی تخلیه شوند

وی با بیان اینکه تمام نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه‌ها مشخص شده است و باید بین نهادها و دستگاه‌ها تقسیم کار کرد تا سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود، تصریح کرد: طی چند ساعت آینده باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم و مقطع عبور آب را افزایش دهیم.

استاندار لرستان یادآور شد: نفوذ آب به بیرون را باید با بالا بردن ارتفاع حاشیه رودخانه‌ها مسدود کنیم.

خادمی افزود: با توجه به ورود آب سد کمال صالح و اضافه شدن آب‌های دشت سیلاخور و در نتیجه پر شدن گنجایش سد مروک و سرریز شدن آب، مناطق حاشیه و پایین دست این سد در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب هستند.

وی بر لزوم تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند تاکید کرد و یادآور شد: اهالی آنها باید توسط دستگاه‌های ذیربط در مناطق امن اسکان یابند.

استاندار لرستان همچنین بر لزوم هدایت عشایر کوچ نشین که وارد استان شده‌اند به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه‌ها تاکید کرد.

از روز گذشته نیروهای آتش نشانی شهرستان دورود نیز با گشت زنی در مناطق در معرض سیلاب، مردم را نسبت به خطر بروز سیلاب با فعالیت سامانه بارشی جدید آگاه کردند.

فرماندار دلفان لرستان خواستار تخلیه هرچه سریع‌تر روستا‌های دمباغ، کنخان و مله‌خان این شهرستان شد

حشمت‌الله بهمنی گفت: تمام امکانات لازم برای جابجایی ساکنان سه روستا در منطقه میربگ جنوبی شهرستان دلفان در حاشیه رودخانه گاوشمار مهیا است.

وی با اشاره به این‌که هواشناسی لرستان نسبت به بارش شدید باران و احتمال سیل به‌ویژه در شهرستان دلفان در شمال لرستان هشدار داده است، افزود: متأسفانه علی‌رغم پیش‌بینی امکانات لازم با کمک نیرو‌های امدادی برای جابجایی، ساکنان این روستا‌ها همکاری لازم را ندارند.

هواشناسی با صدور اخطاریه شماره چهار خود اعلام کرده، شدت بارش‌ها در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه، یازدهم و دوازدهم فروردین بسیار زیاد است و مقدار بارش در اغلب مناطق لرستان بیش از ۸۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام / ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.