سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه تونس بر مخالفت با تصمیم ترامپ درباره منطقه اشغالی جولان تاکید کرد

«خمیس الجهیناوی» در نشست مقدماتی وزرای امور خارجه عرب گفت: تونس به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان را رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، «خمیس الجهیناوی»، وزیر امور خارجه تونس، در نشست مقدماتی وزرای امور خارجه عرب گفت: مسئله فلسطین همچنان اصلی‌ترین اولویت جهان عرب است. از حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کنیم. از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کنیم.

او همچنین گفت: بر حمایت از حقوق ملت فلسطین و اهمیت حفظ وحدت سوریه تاکید داریم. تونس به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان را رد می‌کند. با همکاری کشور‌های عربی برای مقابله با پیامد‌های اقدام آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه اشغالی جولان تلاش خواهیم کرد.

الجهیناوی افزود: باید به منافع لیبی اولویت داد. تونس با همکاری مصر و الجزایر به حمایت از گفتگو بین طرف‌های درگیر در لیبی ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه توس همچنین گفت: حساسیت اوضاع فعلی جهان عرب را درک می‌کنیم. در اجلاس سران عرب باید به توافق‌هایی برسیم که بتوانیم با چالش‌ها در منطقه مقابله کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.