سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رباتی که رقیب کافی شاپ دار‌ها می‌شود

به زودی به جای استفاده از انسان برای طبخ خوراک یا حتی تهیه نوشیدنی ربات‌ها این کار‌ها را در عرض بازه زمانی کوتاه‌تر و با دقت بیشتر انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه ربات ها با تنوع گوناگون در دنیا در زمینه آشپزی و خوراک مورد استفاده قرار می گیرند. یک استارت آپ آمریکایی نوعی ربات ساخته است که می توان از آن برای تهیه اسموتی و انواع آبمیوه استفاده کرد، این ربات نوشیدنی پرطرفدار در کافی شاپ ها را تنها در عرض کمتر از ۲ دقیقه آماده می کند.
 
ربات با نام Blendid دارای دستگاه مخلوط کن در بدنه خود است و کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار موجود روی گوشی تلفن همراه یا تبلت فرمان های لازم برای تهیه و سرو اسموتی را به ربات بدهند.
 
ایده ساخت این ربات به وسیله محققان دانشگاه سان فرانسیسکو مطرح شده است و می تواند ۱۲ نوع نوشیدنی تهیه شده از انواع میوه ها را در عرض کمتر از ۲ دقیقه آماده کند.
 

چندی پیش در دانشگاه جورج میسون در ویرجینایای آمریکا برای سفارش و توزیع خوراک بین حدود ۴۰۰۰۰ دانشجو در محوطه دانشگاهی و خوابگاه ربات‌های خودران را طراحی کرد که پس از دریافت سفارش خوراک مورد نظر کاربر را به دست او می‌رساندند.

هزینه سرویس حمل و نقل خوراک به وسیله ربات حدود ۱.۹۹ دلار و بازه زمانی مورد انتظار برای دریافت خوراک حدود ۱۵ دقیقه بود.

همچنین ربات های قهوه ساز اتوماتیک می توانند چندین مدل انواع قهوه و نوشیدنی های گرم را تهیه و سرو کنند. کارشناسان استارت آپ FedEx هم در نظر دارند ربات هایی برای فروش پیتزا و سایر کالاها تهیه کنند.
 
از جمله دیگر ویژگی های این ربات امکان سفارشی سازی نوشیدنی انتخابی و کم یا زیاد کردن میوه دلخواه است. تهیه یک اسموتی به وسیله این ربات کمتر از ۶ دلار هزینه در بردارد.
 

شرکت استارت آپی سازنده ربات سازنده اسموتی برای ساخت و توسعه خط تولید ربات خود مبلغی افزون بر ۷۰ هزاردلار هزینه کرده است.
 
نوشیدنی های مورد نظر کاربر با استفاده از تلفن همراه سفارش داده می شوند و ربات نوشیدنی را تهیه می کند و کاربران می توانند آن را تحویل بگیرند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/

رباتی مخصوص تهیه اسموتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.