سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۹ میلیون زائر و مسافر وارد خراسان رضوی شدند

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۶۷ زائر و مسافر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشت فروردین سال جدید وارد استان شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فروزان سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸/۶ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰۳ هزار و ۸۰۳ نفر از این تعداد، با حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸/۶ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: ۲۷۱ هزار و ۸۵۷ زائر و مسافر نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۲/۴ درصدی همراه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۱۸/۴ درصدی ورود یک هزار و ۷۵۹ نفری زائران و مسافران از طریق فرودگاه‌ها به استان، گفت: هشت میلیون و ۱۶۹ هزار و ۸۴۸ نفر با وسائل نقلیه خود وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته، ۵/۲ درصد کاهش داشته است.
 
 

ورود بیش از پنج میلیون و ۶۲۸ هزار نفر به مشهد الرضا(ع)

 

فروزان  افزود: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا هشت فروردین سال جاری پنج میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ نفر به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۳/۱ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲۲ هزار و ۷۷۱ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۸/۵ درصد کاهش داشته است،  تصریح کرد: ۲۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۲/۴ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده اند نیز ۱۳۹ هزار و ۵۴۲ نفر می باشند که در مقایسه با سال گذشته ۱۸/۲ درصد کاهش دارد.

فروزان افزود: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روز‌های ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا هشت فروردین سال جدید به مشهد وارد شده اند هم چهار میلیون و ۶۹۳ هزار و ۹۵۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۲/۲ درصدی مواجه بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.