سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست مشترک؛

لاوروف: واشنگتن قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند/ چاووش‌اوغلو: جولان بخشی از سوریه است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و همتای ترکیه‌ای او در نشستی مشترک درباره مسائل مختلف منطقه گفتگو کردند.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود در مسکو گفت واشنگتن قطعنامه‌های بین‌المللی درباره بلندی‌های جولان، توافق هسته‌ای ایران و ونزوئلا را نقض کرده است.

لاوروف درباره مسئله سوریه نیز گفت باید پاکسازی سوریه از سلاح و تروریسم ادامه یابد و قانون اساسی این کشور بار دیگر تدوین و روند آستانه پیگیری شود.

وی افزود: «از ترکیه انتظار داریم به همکاری در پرونده سوریه ادامه دهد. اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه ضروری است.» لاوروف همچنین از دیدار ماه آینده روسای جمهور ترکیه و روسیه در مسکو خبر داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست گفت: ارتفاعات جولان بخشی از خاک سوریه است و نمی‌توان آن را در آستانه انتخابات اسرائیل، به عنوان هدیه‌ای به دیگران تقدیم کرد. بر مخالفت با واگذاری حاکمیت اسرائیل به منطقه اشغالی جولان تأکید می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد قرارداد دفاعی با روسیه در خصوص سامانه موشکی اس-۴۰۰ معتبر است و وی در خصوص زمان‌های تحویل آن گفتگو می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.