سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی دولت تخصیص یافت؛

۵۰۰‎ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیل در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت برای جبران خسارت سیلاب اخیر در این استان، ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان لردگان، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت علی الحساب از محل تملک دارایی‌ها و ۱۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی از سوی دولت برای جبران خسارت بارندگی‌ها و سیلاب اخیر در این استان خبر داد.

وی با بیان اختصاص این میزان اعتبار برای جبران خسارت در نقاط بحرانی، افزود: تمامی ماشین آلات و دستگاه‌های سنگین بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران در اختیار فرمانداران است و همه پیمانکاران ملزم به همکاری در این زمینه هستند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ستاد مدیریت بحران حق دارد امکانات و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را برای مقابله با بحران دریافت و اعزام کند.

عباسی با بیان ضرورت شناسایی محل وقوع بحران و برنامه ریزی برای مقابله با آن اضافه کرد: باید با مدیریت صحیح، روستا‌های در معرض رانش زمین و خطر سیلاب را شناسایی و جابجا کرد تا جان انسان‌ها به خطر نیفتد.

وی از فرمانداران خواست؛ گزارش کامل خسارت روستا‌ها و منازل در سیلاب اخیر را تا شنبه ۱۰ فروردین به ستاد بحران استان تحویل دهند.

عباسی با بیان اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته، هیچ استانی به اندازه چهارمحال و بختیاری بارش و سیلاب نداشت، گفت: همدلی مسئولان و مردم باعث شد بیش از ۲۵۰ میلیمتر بارندگی و سیلاب ویرانگر حاصل از آن در مرتفع‌ترین منطقه کشور، خسارت جانی نداشته باشد.

وی همچنین با تقدیر از اطلاع رسانی مناسب در این زمینه افزود: صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و گروه‌های اطلاع رسانی نقش مهمی در این راستا ایفا کردند که قابل تقدیر است.

محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مناطق لردگان و خانمیرزا در کانون بحران سیلاب اخیر قرار داشتند و انتظار می‌رود؛ دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیلاب، اعتبارات ویژه‌ای اختصاص دهد.

انتهای پیام/ص

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان لردگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.