سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ از راز منع بوسیدن انگشترش پرده برداشت + فیلم

پاپ فرانسیس که به تازگی هنگام بازدید از یک زیارتگاه کاتولیک در شهر لورته ایتالیا دیگران را از بوسیدن انگشترش منع کرده بود، از راز این اقدام پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پاپ فرانسیس روز دوشنبه گذشته هنگام بازدید از یک زیارتگاه کاتولیک در شهر لورته ایتالیا وقتی با صف طولانی کسانی که برای دیدار با وی و بوسیدن انگشتر دست راستش آمده بودند، اجازه نداد آنها انگشترش را ببوسند.

راز این تصمیم که ابتدا با گمانه‌زنی در باره قصد پاپ برای معطل نکردن افراد ایستاده در صف طولانی و سپس با انتقاد از سوی برخی محافل محافظه‌کار کاتولیک همراه شد، سرانجام با توضیحات رهبر کاتولیک‌های جهان برملا شد.

این راز در واقع چیزی جز رعایت مسائل بهداشتی نبوده است. رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به انتقاد‌ها گفت بیم داشته است از این طریق باعث گسترش و انتقال میکروب از فردی به دیگران شود.

الساندور جیزوتی، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی واتیکان با نقل مطلب یاد شده از سوی پاپ فرانسیس تاکید کرد این تنها دلیل وی برای ممانعت از بوسیدن انگشترش بوده و پاپ به شخصه بسیار علاقه دارد که دیگران را در آغوش بگیرد.

علاوه بر این، روزنامه فرانسوی لاکروا نیز در گزارشی اعلام کرد حلقه‌ای که پاپ روز دوشنبه دیگران را از بوسیدن آن منع کرد انگشتر معروف به «انگشتر ماهیگیر» نبوده که وی هنگام برگزیده شدن به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان آن‌ را به عنوان نماد «اقتدار پاپ» دریافت کرد.

در ادامه می‌توانید فیلم ممانعت پاپ از بوسیده شدن انگشترش را که با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه شد، مشاهده کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
چه افتضاحی
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
این حرکت پاپ فرانسیس کاملا طبیعی است چون ایشون کارتون رابین هود رو زیاد می بینه !! پس حق داره که بترسه .....!!!!!