سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مرکز سلامت محیط کار و بهداشت مطرح کرد؛

از آهک‌پاشی برای جلوگیری از شیوع بیماری تا نظارت بر تانکر‌های آب در مناطق سیل زده

فرهادی با اشاره به خدمات بهداشت محیط در مناطق سیل زده از نظارت ویزه بر مواد غذایی و آب شرب در این مناطق خبر داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادی معاون مرکز سلامت محیط کار و بهداشت  اظهار کرد: تیم‌های بازرسان سلامت محیط وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده به خصوص در استان گلستان و در ۲ شهرستان آق‌قلا و گمیشان فعال هستند  و  ۷۰ تیم سلامت محیط در قالب طرح سلامت نوروزی به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت بر توزیع مواد غذایی کمپ مردمان سیل زده،  توزیع آب شرب و پسماند مناطق سیل زده سیار نظارت جدی دارند.

۲۷ مورد نمونه گیری از تانکر‌های سیارآب شرب

معاون مرکز سلامت محیط کار با اشاره به اینکه بازرسان سلامت محیط بر میزان کلر باقی‌مانده تانکر‌های سیار آب که در مناطق سیل زده استان گلستان نظارت دارند؛ گفت:  به طور مستمر از لحاظ شیمیایی و  فیزیکی آب شرب این مناطق بررسی می شود و تاکنون  ۲۷ مورد نمونه گیری از تانکر‌های سیار انجام شده است.

فرهادی افزود: به طور کلی ۳ هزار ۸۴۲ بازرسی از اماکن توزیع مواد غذایی در مناطق سیل زده،  ۲۷۹ مورد بازرسی جهت کنترل میکروبی آب و  ۲ هزار ۱۰۶ سنجش کلر آزاد باقی‌مانده انجام شده است.

وی بیان کرد: بعد از وقوع سیل تا به امروز یک هزار ۹۵۱ مورد بازرسی از رستوران‌های فعال در مناطق سیل زده انجام شده است و تمرکز بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت روی فضولات دامی و لاشه‌های دام است.

معاون مرکز سلامت محیط کار ادامه داد: بازرسان سلامت محیط کار  ۳ هزار ۴۹۱ بازرسی از مکان‌های روستایی دارای فضولات دامی  انجام داده اند و ۱۶ مورد نمونه برداری از نظر سلامت موادغذایی انجام شده است.

انجام عملیات آهک پاشی در مناطق سیل زده

فرهادی گفت: به دلیل آنکه سیلاب با فاضلاب مخلوط شده است بازرسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت کنترل ویژه‌ای روی سرویس‌های بهداشتی مناطق مسکونی و کمپ‌ها در مناطق سیل زده دارند و وزارت بهداشت پیشنهاد کار آهک‌پاشی با همکاری فرماندای استانداری و احتمالا نیرو‌های مسلح را انجام دهد.

وی یادآوری کرد: آهک‌پاشی پس از فروکش کردن آب سیلاب بهترین،  کم خطرترین و ارزان‌ترین روش برای جلوگیری از شیوع بیماری روده‌ای است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.