سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۴۰ واحد خون نوروز امسال در سیستان و بلوچستان اهدا شد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیاز بیماران به اهدای خون را امری مستمر دانست و گفت: مردم نوعدوست استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۷۴۰ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می‌شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.

وی افزود: ۹۰۹ نفر نوروز امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۷۴۰ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همزمان با نوروز سه پایگاه انتقال خون شهرستان‌های ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و پایگاه زاهدان از ساعت هفت صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه هر روز آماده اهدای خون از سوی هموطنان هستند.

وی علت دیگر کمبود خون در این ماه را جراحی‌های اورژانسی، کاشت باقلا در سیستان و بلوچستان و فابیسم و تصادفات عنوان کرد.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
وی اظهار داشت: مشکل کمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

۷۴۰ واحد خون نوروز امسال در سیستان و بلوچستان اهدا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.