سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسمان استان کردستان تحت تاثیر امواج فعال بارشی قرار می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: آسمان استان از ۱۰ تا ۱۳ فروردین در دامنه تاثیر امواج فعال بارشی قرار می‌گیرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: پیامد این سامانه فعال بارشی ابری ومه آلود شدن آسمان، بارش باران و برف (عمدتا باران) همراه با وزش باد گاهی شدید است.

 وی افزود: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ( ۱۱ و ۱۲ فروردین)  است و پیش بینی می‌شود بطور میانگین در استان ۶۰ تا ۹۰ میلی متر بارندگی روی دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه بارش‌ها اغلب ویژگی بارش‌های گرم رگباری با شدت زیاد را دارد و از اوایل شب دوشنبه بارش در ارتفاعات و بخش‌های شمالی استان اغلب به شکل برف و دیگر نواحی به شکل باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه برآاورد میزان بارش‌ها نسبت به سامانه بارشی قبلی بیشتر است اضافه کرد: با توجه به حجم زیاد بارش‌ها آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پیش بینی می‌شود.

صدیقی افزود: مقدار زیاد بارش‌ها و همزمانی ذوب برف در ارتفاعات موجب افزایش رواناب می‌گردد که نیازمند برنامه ریزی برای مدیریت مخازن سد‌ها است و با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاحبان استخر‌های پرورش ماهی تمهیدات و اقدامات لازم را جهت محافظت از استخر‌ها به عمل بیاورند.

وی گفت: پیامد این بارش‌ها در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی، کولاک و مه است که سبب لغزندگی، کاهش دید، اختلال در تردد و امکان سقوط بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های برفگیر و در نقاط مستعد امکان ریزش کوه می‌شود.

انتهای پیام/م

آغاز فعالیت سامانه بارشی در روز‌های آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.