سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنر‌های نمایشی بدون واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر تنها هنری است که رخ در رخ، چهره به چهره، نفس به نفس و بدون واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند و تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با صدور پیامی به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی و روز جهانی تئاتر اظهار داشت: هنر نمایش در سیستان و بلوچستان جایگاه ویژه‌ای دارد و با وجود هنرمندان پیشکسوت و برجسته در استان به این نکته پی می‌بریم که تا چه حد در حوزه نمایش تلاش و کوشش شده است.

وی گفت: با توجه به حضور ۲ فرهنگ بسیار غنی و کهن در این خطه از ایران عزیز هنرمندان تئاتر با الهام از داستان ها، حماسه ها، ضرب المثل‌ها و موسیقی بلوچی و سیستانی آثار بسیار پر محتوا، ارزشمند و زیبایی را خلق کرده اند که در جشنواره‌های مختلف درخشیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دنیای امروز که انسان‌ها روز به روز تنهاتر می‌شوند باید بیش از پیش هنر تئاتر را جدی گرفت و به آن اهمیت داد، چون تئاتر تنها هنریست که رخ در رخ، چهره به چهره، نفس به نفس و بدون واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند و تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر با تلاش و همت هنرمندان نمایش سیستان و بلوچستان علاوه بر تولید آثار بسیار خوب و قابل قبول تئاتری از انحصار چند شهر استان درآمده و امروزه در اکثر شهرستان‌ها علاقمندان به هنر تئاتر فعالیت می‌کنند.

مسگرانی اظهار داشت: جدی گرفتن اجرا‌های عمومی نمایش در زاهدان و دیگر شهرستان‌ها یکی از اقدامات بسیار خوب اهالی تئاتر بود که ادامه دارد و بدون شک تنها راه نجات هنر تئاتر استمرار اجرا‌های عمومی و پر شدن سالن‌ها از تماشاگر است.

وی ادامه داد:در همین راستا از هنرمندان تئاتر تقاضا دارم آثار ارزشمند و پر محتوا برای مردم تولید کنند و از مردم خوب استان نیز تقاضا دارم که هنرمندان تئاتر خود را تنها نگذارند، زیرا این هنرمندان به خاطر مردم و عشق به مردم دست به تولید اثر می‌زنند و به روی صحنه می‌روند، پس نیاز به حمایت و حضور مردم دارند.

وی ضمن تبریک روز ملی هنر‌های نمایشی ایران که مصادف با روز‌های آغازین سال جدید و همچنین روز جهانی تئاتر است گفت: امیدوارم که در سال ۹۸ با کمک مردم فهیم سیستان و بلوچستان و هنرمندان سخت کوش و خلاق تئاتر بتوان گام‌های اساسی، زیر بنایی و تاثیر گذاری را در حوزه اشاعه و تعالی تئاتر استان برداریم.

انتهای پیام/ع

هنر‌های نمایشی بدون واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.