سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین مواد اولیه مهم‌ترین چالش‌ اصناف برای تحقق رونق تولید

در سال ۹۷ بیشترین ضربه به اصناف تولیدی وارد شد و فعالیت این بخش را در زمینه تأمین مواد اولیه با چالش روبرو کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: در شرایط حاضر اگر در بحث تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی موفق عمل کنیم، می‌توانیم شاهد شکوفایی و رونق تولید و بهبود اوضاع کسب و کار باشیم.

رسول جهانگیری در رابطه با مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ در حوزه کسب‌وکار اظهار کرد: در سال ۹۷ بیشترین ضربه به اصناف تولیدی وارد شد و فعالیت این بخش را در زمینه تأمین مواد اولیه با چالش روبرو کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در ادامه افزود: به دلیل اینکه اصناف توانایی خرید مواد اولیه از بورس را نداشتند، به ناچار با نوسانات بازار درگیر شدند و هزینه تولید محصولات آن‌ها چند برابر شد.

وی با اشاره به شعار سال ۹۸ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز محدودیت‌هایی در زمینه تأمین مواد اولیه وجود دارد که انتظار می‌رود با سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی، اوضاع کسب و کار اصناف تولیدی بهبود یابد.

جهانگیری به بحث محدودیت‌های اخذشده در زمینه واردات و ممنوعیت‌های ایجادشده در بخش صادرات اشاره کرد و گفت: اگر این محدودیت و ممنوعیت‌ها با کارشناسی بیشتری وضع شود، می‌تواند باعث تقویت بخش اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در همین راستا ادامه داد: این تصمیمات باید به نحوی اخذ شود تا ظرفیت صادراتی محصولاتی که توان صادراتی در آن‌ها وجود دارد حفظ شود و در مقابل نیز مجوز ورود آن دسته از مواد اولیه و کالا‌هایی که در داخل نیاز اساسی برای آن وجود دارد و به بهبود اوضاع کسب و کار و رونق تولید کمک می‌کند را صادر کنند.

تحریم شمشیر دولبه است

وی تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه شمشیر دو لبه است و ما با درایت و اقدام سنجیده خود می‌توانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

جهانگیری بیان داشت: جذابیت صادرات محصولات و بهبود وضعیت تولید بیش‌ازپیش شده است و باید از این فرصت به نحو احسن بهره گرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تصریح کرد: در شرایط حاضر اگر در بحث تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی موفق عمل کنیم، می‌توانیم شاهد شکوفایی و رونق تولید و بهبود اوضاع کسب و کار باشیم.

مدیریت شرایط مهم‌ترین اقدام اصناف در سال ۹۷

وی به مهم‌ترین نقش اصناف در سال ۹۷ اشاره کرد و اذعان داشت: مدیریت شرایط کسب و کار و همراهی با مسؤولان در زمینه کنترل شرایط اقتصادی و در نهایت پاسخگویی به موقع به نیاز مردم، مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در بخش اصناف بود.

جهانگیری در پایان به عدم تحقق وعده‌های دولت در زمینه تسهیل وضعیت کسب و کار اشاره کرد و گفت: به منظور بهبود اوضاع اقتصادی اصناف، وعده‌هایی نظیر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان داده‌شده بود که در سال ۹۷ هیچ‌یک از این وعده‌ها محقق نشد، اما در این شرایط و با توجه به همه کاستی‌هایی که وجود داشت، اصناف همواره همراه نظام و اهداف کلان اقتصادی بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تأمین مواد‌ اولیه از مهم‌ترین چالش‌های رونق تولید است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.