سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد شدید که در زاهدان در جریان است، به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:: در شبانه روز گذشته وزش باد شدید و گردوغبار در نواحی مرکزی، نوار غرب و شرق استان و بخش‌های شمالی استان ادامه داشت و سبب شد تا دید افقی در نصرت آباد به ۱۴۰۰ متر کاهش یابد.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در شهرنصرت آباد به ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید و برای ساعاتی شرایط کیفی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به وزش باد شدید و گردوخاک در محور زاهدان-نصرت آباد-بم اشاره کرد و گفت: این محور به سبب شدت باد و گردوخاک برای ساعاتی مسدود شد.

دیانتی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته اکثر نواحی مرکزی استان تحت تاثیر وزش باد‌های شدید جنوبی و یا آثار ناشی از آن بودند به نحوی که دید افقی در اکثر ایستگاه‌ها از حالت عادی خارج شد و در برخی مناطق به شدت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در شمال استان نیز وزش باد شدید سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد، افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۵ متر بر ثانیه معادل ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۳ هزار و ۱۴۳ میکرو گرم بر متر مکعب یعنی ۲۱ برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این شرایط سبب شد تا محور‌های مواصلاتی منتهی به زابل نظیر زاهدان-زابل و نهبندان-زابل مسدود شده و تردد در برخی محور‌های روستایی شمال استان نیز با کندی همراه شود.

دیانتی خاطرنشان کرد: روز جمعه نیز در نیمه شمالی استان وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

انتهای پیام/ع

وزش باد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.