سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمه فروردین، پایان فصل ماهیگیری

صیادان ۱۵ فروردین تور‌های خود را از دریا جمع می‌کنند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان ۱۵ فروردین ماه امسال تور‌های خود را از دریا جمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی در مازندران از مرز ۶ هزار تن گذشته است، افزود: میزان صید ماهیان استخوانی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی محمدزاده گفت: ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده ۲۱۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشاه پارسال بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل شیلات مازندران افزود:پیش بینی می‌شود حدود ۷ هزار تن ماهی استخوانی تا ۱۵ فروردین  امسال در مازندران صید شود.

وی یکی از دلایل افزایش صید امسال را شرایط مناسب آب و هوایی اعلام کرد و گفت: علت اصلی افزایش صید ماهیان استخوانی رهاسازی بچه ماهی از طریق مراکز بازسازی ذخایر آبزیان و مراکز تکثیر طبیعی ماهی در مازندران است.

وی افزود: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با جمعیتی حدود ۴ هزار صیاد از طریق صید و صیادی در مازندران امرار معاش می‌کنند.

محمدزاده با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن ماهی کلیکا تاکنون در مازندران صید شد، گفت: این میزان ماهی صید شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش اقتصادی ماهیان کیلکای صید شده ۸۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

محمدزاده با بیان اینکه ۴۴ شناور در قالب ۴۰۰ صیاد صید ماهیان کیلکا را انجام می‌دهند، گفت: سرانه هر شناور به طور متوسط ۴۰۰ تن است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: پیش بینی می‌شود صید ماهی کیلکا تا پایان امسال به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

انتهای پیام/ آ

صید ۱۵ فروردین پایان می‌یابد

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.