سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفات، بیماریها و علفهای هرز محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کشاورزان مبارزه با آفات، بیماریها و علفهای هرز محصولات کشاورزی بخصوص دانه های روغنی و غلات پاییزه را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به بارش های مناسب سالجاری، مبارزه با علفهای هرز مزراع ضروری بوده و از طرفی مبارزه با آفاتی نظیر سن گندم، شته مومی کلزا همچنین بیماریهای قارچی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت : به منظور مبارزه اصولی با آفات و بیماریها، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز، در مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی دهستانها و شهرستانها به صورت کشیک حضور دارند وتوصیه های فنی لازم را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

حاتمی با اشاره به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری گفت: خوشبختانه تا به امروز 590 میلیمتر متوسط بارندگی استان بوده که نسبت به مشابه سال قبل 89 درصد افزایش و نسبت به متوسط بلند مدت 75 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در این شرایط مطلوب بارندگی شرایط خوبی برای تولید محصولات پاییزه و بهاره فراهم شده که توصیه های لازم در این خصوص توسط کارشناسان به کشاورزان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به کشت بهاره محصولات کشاورزی بخصوص چغندرقند، از کشاورزان درخواست نمود نسبت به کاشت به موقع و بر اساس سهمیه ابلاغی اقدام کنند.

حاتمی همچنین به کشاورزانی که قصد کاشت گوجه فرنگی را دارند توصیه کرد نسبت به تولید و تهیه نشاء مناسب و آماده سازی بستر کاشت و آماده سازی زمین اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان گفت: در استان کرمانشاه انواع نهاده ها شامل کود و سم به اندازه کافی موجود هست و نگرانی در این خصوص نداریم .

 

 

انتهای پیام/د

مبارزه با علفهای هرز مزراع ضروری است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.