سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالغ بر ۵ میلیارد ریال خسارت سیل در تودشک اصفهان

شهردار تودشک مبلغ خسارت سیل دو روز گذشته را در این شهر بالغ بر ۵ میلیارد ریال دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضامجلسی، شهردار تودشک گفت:بارندگی‌های دو روز گذشته در سطح این شهر که خوشبختانه با حضور به موقع نیرو‌های امدادی، شهرداری، راهداری، آتش‌نشانی، هلال احمر مدیریت شد و هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشت، بالغ بر ۵ میلیارد ریال خسارت مالی بر جای گذاشت.

محمد رضا مجلسی بیان کرد:بیشترین خسارت وارده به شبکه فاضلاب مسکن مهر محله نوبنیاد، تخریب بخشی از منازل خشت و گلی، قنوات، چاه‌ها و آسیب رساندن به بدنه مسیل و حاشیه رودخانه‌ها بود.

مجلسی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این چند روز ادامه داد:حضور شبانه روزی نیرو‌های امدادی در سطح شهر و برقراری ارتباطات مداوم و پیگیری آخرین وضعیت سیستم شهری ستودنی بود چرا که علاوه بر کنترل وضعیت شهر با توجه به قرار گرفتن شهر تودشک در مسیر مواصلاتی به ۸ استان کشور و طریق الرضا، بخشی اعظمی از فعالیت‌ها نیز در کنترل جاده ترانزیتی اصفهان_نایین که شهر تودشک نیز در مسیر آن قرار داد صورت گرفت تا مسافران نوروزی با کمترین خطر ممکن مواجه و یا در صورت بروز مشکلی در اقامتگاه‌های شهر اسکان یابند که به بیش از ۱۲۰ نفر از مسافران به دلیل شرایط نامساعد جوی اسکان موقت رایگان داده شد.

وی اظهار کرد:متاسفانه با شدت بارندگی ها، ۱۰ منزل دچار آسیب جدی سقف و بدنه و ۴ منزل دچار آبگرفتگی شدند.

مجلسی در ادامه به تخریب قنوات و چاه‌ها اشاره و عنوان کرد:متاسفانه ۴ قنات شهر تودشک دچار آسیب بسیار جدی شد که هر چه زودتر می‌بایست اقدامات لازم جهت رفع و مرمت آن‌ها صورت پذیرد.

شهردار تودشک، شبکه فاضلاب محله نوبنیاد و مسکن مهر این محله را نیاز توجه ویژه مسئولین دانست و گفت:متاسفانه شبکه نیم کاره فاضلاب محله نوبنیاد، اسیر شدت جریان‌های آب‌های سطحی روان و دچار آسیب شد و نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی در تسریع امور و اتمام این پروژه هستیم.

شهردار تودشک در پایان، تخریب بخشی از بدنه رودخانه‌ها و مسیل سیلاب‌ها را از دیگر خسارات وارد از سیل در این شهر دانست و تاکید کرد: تخریب بخشی از دیوار مسیل‌ها هم جزئی از خسارات وارده بود و دیروز و امروز با بازدید میدانی و حضور کارشناسان در سطح شهر میزان خسارت وارده به منازل، قنوات، چاهها، شبکه فاضلاب و مسیل‌ها مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورده شده است. 

 
انتهای پیام/م 
 

خسارتهای وارد شده سیل در تودشک اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.