سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«رحمان ۱۴۰۰» مثل آینه بغل از شکاف طبقاتی می‌گوید

منوچهر هادی در فیلم «رحمان ۱۴۰۰» هم مثل «آینه بغل» زندگی لاکچری و شکاف طبقاتی را به تصویر کشیده است.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «رحمان» (با بازی سعید آقاخانی) به شکلی اتفاقی متوجه می‌شود که به دلیل سرطان تا سال ۱۴۰۰ بیشتر زنده نیست. او که آبدارچی یک شرکت بزرگ است پیش خودش فکر می‌کند چطور می‌تواند پیش از مرگش کاری کند که خیری به خانواده‌اش برساند. پس پیش دوست و همکارش «انوش» (با بازی بهرام افشاری) می‌رود تا با هم نقشه‌ای بکشند. اما ذهن آن‌ها به بیشتر از این قد می‌دهد که به سراغ «اشکان» (با بازی محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت‌شان «آقای جالوسی» (با بازی مهران مدیری) بروند و او را جوری عصبانی کنند که ضمن یک درگیری دیه «رحمان» به گردن او بیفتد... مثل آینه بغل، «رحمان ۱۴۰۰ » نیز داستان برخورد یک آدم بدبخت و بیچاره با آدم‌های بیش از حد پول‌دار است. داستان مواجهه با شکافی طبقاتی که آن قدر عمیق است که باعث خنده بیننده می‌شود. بدین ترتیب فیلم از طریق مواجهه «رحمان» با زندگی خانواده «آقای جالوسی» فرصت می‌یابد بیننده را به دل محیط‌ها ببرد البته در همین حد باقی می‌ماند.

در حد درماندگی «رحمان» در برابر این ثروت و ریاکار بودن خانواده «آقای جالوسی» که هم جای مهر بر پیشانی دارند و هم برای راحتی خود از آمبولانس برای تردد استفاده می‌کنند. از این رو هر چند که فیلم روی این موضوع مانور می‌دهد، اما توقع نداشته باشید اشاره به سال ۱۴۰۰ و مرگ یکی از شخصیت‌ها کنایه‌ای سیاسی باشد. باز هم مثل آینه بغل، منوچهر هادی به دو عنصر برای فروش فیلم‌اش حساب باز کرده، یکی نمایش محمدرضا گلزار در اتمسفری لاکچری و دیگری طنازی شخصیتی که در موقعیت ضعف قرار گرفته. مهران مدیری و ساره بیات حضوری کوتاه در فیلم دارند. اگر دوست دارید بروید سینما و گلزار خوش تیپ را ببینید، بشتابید.

 رحمان ۱۴۰۰

کارگردان: منوچهر هادی. تهیه‌کننده: علی سرتیپی. نویسنده: باباک کایدان و میثم کایدان. بازیگران: ساره بیات، بهرام افشاری، سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، مهران مدیری، رضا نیکخواه. مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی. طراح صحنه: محسن غلامی. طراح لباس: آرتا ماهان. طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده. تدوین: موحد شادرو. موسیقی: بابک زرین. جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. محصول ۱۳۹۷. اکران شده از ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۷. زمان: ۹۰ دقیقه.

خلاصه داستان: یک آبدارچی می‌فهمد به زودی خواهد مُرد...

منبع: دنیای تصویر

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.