ویدئوی که از داخل هواپیما و توسط یکی از مسافران تهیه شده است مسافران هواپیما را که دچار حیرت شدهاند نشان میدهد. در این ویدئو صدای این پرسنل هواپیما شنیده میشود که از مسافران سوال میکند: «هیچ کدام از شما مسافر ادینبرا نبودید؟» همچنین در این ویدئو صدای مسافران نیز شنیده میشود که از یکدیگر سوال میکنند «چطور متوجه این مسئله نشدند؟» و دیگری میگوید: «واقعاً خجالت آور است که ما را به یک مکان اشتباهی آوردهاند.»
در ویدئوی دیگری صدای این پرسنل هواپیما در حالی که به مسافران میگوید آنها را به فرودگاه دوسلدوروف بازخواهند گرداند شنیده میشود. "ما نمیدانیم کجا... کجا این مشکل در یک لحظه به وجود آمد اما شما را فوراً به دوسلدوروف خواهیم برد. عذرخواهی میکنیم."
گفته میشود این اشتباه هنگامی رخ داد که برگههای مخصوص پرواز در روز قبل از پرواز اشتباهاً ارسال شده بود. شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز ضمن عذرخواهی از مسافران، اشتباه در ارسال برگههای مخصوص پرواز را علت فرود هواپیما در اسکاتلند دانست. مرکز کنترل ترافیک هوایی به دلیل آنکه در برگههای ارسال شده مقصد هواپیما ادینبرا اسکاتلند اعلام شده بود اجازه فرود هواپیما را در این فرودگاه داده بود.
گفتنی است؛ این هواپیما پس از هماهنگی های لازم عازم آلمان شد.
انتهای پیام/
پس موضوع خبر اشتباه از کسی بوده گه برگه های برنامه پروازی رو پر کرده.
موضوع بعد خلبان هم تا مطمئن نشود که مقصد کجاست پرواز را شروع نمیکند واصلا نمی تواند شروع کند زیرا باید پیش بینی هوای مقصد وضعیت دستگاههای ناوبری و شرایط فرودگاهی و...... بررسی کند.
مرکز کنترل ترافیک هوایی هم و احتمالا پدافند هوایی مسیر پروازها رو کنترل می کنندلذا اشتباه در انجام پرواز نبوده ونیست وصرفا کسی که برتامه پروازی رو پر کرده اشتباه کرده.ممنون