سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی خسارت وارده به بخش اروندکنار

فرماندار ویژه آبادان گفت: کارشناسان در حال برآورد اولیه خسارت به تأسیسات زیربنایی ، منازل و بخش کشاورزی اروندکنار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زین‌العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان امروز گفت:در بررسی انجام شده از ۳۹ نهر منشعب از اروندرود تعداد ۱۲ نهر طغیان کرده، ۱۷ نهر همراه با مد آب لبریز شده و در پنج نهر وضعیت از نظر طغیان آب بحرانی است ضمن اینکه در یک نهر آب وارد منازل مردم شده است.

وی افزود:هم‌اکنون ۱۵ دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند به صورت شبانه‌روزی در حال ایجاد دیواره در حاشیه انهار و تخلیه آب از اطراف خانه‌های مردم هستند.

فرماندار ویژه آبادان وضعیت جاده‌های روستایی بخش اروندکنار را عادی و بدون مشکل اعلام کرد و ادامه داد: بر اثر سرعت آب در انهار برخی از پل‌های ارتباطی در روستا‌ها دچار مشکل شدند که در حال مقاوم‌سازی و ترمیم آن‌ها هستیم.

موسوی علت طغیان آب در اروندرود را پدیده مداکبر که هر سال یک‌بار در منطقه جنوب و جنوب غرب کشور براثر تلاقی آب‌های دجله و فرات از ترکیه و عراق رخ می‌دهد عنوان کرد و گفت:در صورتی که آب از حد طبیعی خارج شود به دلیل گنجایش محدود انهار طبیعی سرزیر می‌کنند.

وی افزود:آنچه در اروندکنار رخ داد ارتباطی با سیلاب‌های حوزه سرزمینی ما نداشت.

انتهای پیام/ د

خسارت به تأسیسات زیربنایی ، منازل و بخش کشاورزی

برچسب ها: سیلاب ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.