سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف از ۸۰ هزار مترمربع از باغ ویلا‌های بولوار شاهنامه

رفع تصرف با هدف جلوگیری از تفکیک، تغییر کاربری و ساخت وساز‌های غیرمجاز و بدون مجوز در اراضی کشاورزی حریم شهر مشهد و به منظور برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ایاز مدیرکل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از رفع تصرف از ۸۰ هزار مترمربع از باغ ویلا‌های بولوار شاهنامه در روز‌های آغازین سال جدید خبر داد.

وی گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از تصرف اراضی ملی، حدود ۸۰ هزار مترمربع از باغ ویلا‌های بولوار شاهنامه اعمال قانون و رفع تصرف شد.

وی تاکید کرد: این مهم با هدف جلوگیری از تفکیک، تغییر کاربری و ساخت وساز‌های غیرمجاز و بدون مجوز در اراضی کشاورزی حریم شهر مشهد و به منظور برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است.

مدیرکل نظارت بر ساخت وساز‌ها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و ستاد گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: با حضور گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال شامل نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری مشهد مقدس، سازمان جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان آب منطقه‌ای، سازمان محیط زیست، اداره کل راه وشهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی این مهم انجام شد.

ایاز خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته در محل بولوار شاهنامه ۷۶ در مجاورت روستای محمدآباد قدس که در حریم شهرداری منطقه ۱۲ مشهد قرار دارد با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و جانشین ایشان و نمایندگان سایر دستگاه‌ها، عملیات قلع و قمع و اعاده به حالت اولیه باغ ویلا‌های غیرمجاز صورت گرفت.

وی بیان کرد: بر این اساس تعداد ۴۰ قطعه باغ ویلا و اراضی محصور شده با دیوار به مساحت تقریبی ۸۰ هزار مترمربع که اقدام به تفکیک، تغییرکاربری و احداث بنا و دیوار کشی غیرمجاز و غیراصولی کرده بودند، وفق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و نیز بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اعمال قانون شد و با متخلفان برخورد گردید.

وی از شهروندان تقاضا کرد که قبل از خرید این گونه املاک در حریم شهر و یا قبل از هرگونه ساخت و ساز و یا دیوارکشی در اراضی واقع در حریم شهر، حتما نسبت به اخذ استعلام و دریافت مجوز از دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام نمایند تا دچار ضرر و زیان نگردند.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

ضرورت اخذ استعلام و دریافت مجوز برای خرید ملک

برچسب ها: شهرداری ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
رضا شایان
۰۷:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
وقتی که تعقیر کاربری میدن یعنی مشکلی نداره اگه داشت جهاد کشاورزی کاربری هم نمیداد...شرکت برق ستون کشی نمیکرد..شرکت گاز لوله کشی نمیکرد..
رضا شایان
۰۷:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
وقتی که تعقیر کاربری میدن یعنی مشکلی نداره اگه داشت جهاد کشاورزی کاربری هم نمیداد...شرکت برق ستون کشی نمیکرد..شرکت گاز لوله کشی نمیکرد..
رضایی
۲۳:۴۷ ۲۰ تير ۱۳۹۸
از اول سال تا حالا که برج کنار است کلی دیوار کشی شده ولی کسی هیجان اقدامی نمی کنه این اقدام شهرداریمو جهاد کشاورزی نمایشی است