سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۷۵ هزار دام سبک در شهرستان قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسیناسیون بیش از ۷۵ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی جلوخانی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، این اداره رد سال گذشته با تأمین به موقع واکسن از طریق سازمان دامپزشکی کشور و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز، ۷۵ هزار و ۷۳۳ رأس دام سبک را در این شهرستان واکسینه کرد.

جلوخانی افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، یک بیماری ویروسی واگیردار است که موجب بروز تلفات بسیار بالای ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های حساس می‌شود.

وی اضافه کرد: از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل: سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی خواست: ضمن همکاری‌لازم با اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها، برای هر گونه نقل و انتقال دام مجوز بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

جلوخانی همچنین به دامداران تاکید کرد که هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی و گوارشی و تلفات احتمالی دام را به شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند .

انتهای پیام/ک

واکسیناسیون بیش از ۷۵ هزار رأس گوسفند و بز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.