سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۵۰۰۰ بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی

رقم بازدید‌های گرو‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز به بیش از ۵۰۰۰ مورد رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران در مشهد هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که بهداشت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در این راستا از ۲۵ اسفندماه که آغاز اجرای طرح نظارتی دامپزشکی با ۱۲۰ اکیپ و حضور ۲۴۰ نفر کارشناس بوده ۲۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ضمن پلمب ۵ مرکز متخلف، به ۱۸۵ مورد شکایات مردمی نیز پاسخ داده شده است.

وی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف نمایند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

 شریعتی گفت: طی مدت یاد شده با نظارت کارشناسان دامپزشکی بیش از ۱۰ تن از فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط و بیش از ۵ تن از این مواد نیز معدوم و از ورود آن‌ها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان درخواست نمود، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

با متخلفان حوزه سلامت مردم به شدت برخورد می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.