سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز با غزه

با وجود آتش بس شکننده در غزه پس از تبادل آتش سنگین در شب گذشته، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از تقویت نیرو‌های نظامی در امتداد نوار مرزی غزه خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­مقامات ارتش صهیونیستی از تقویت نیرو‌های نظامی در مناطق مرزی غزه خبر دادند.

با وجود آتش‌بس شکننده در غزه پس از تبادل آتش سنگین در شب گذشته، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از تقویت نیرو‌های نظامی در امتداد نوار مرزی غزه خبر می‌دهند.

آویو کوهاوی فرمانده ارتش این رژیم پس از رایزنی با مقامات امنیتی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر که ناگزیر شد دیدار خود را از واشنگتن نیمه کاره رها کند و به تل آویو باز گردد، خواهان تقویت استقرار نیرو‌های نظامی شد.

نتانیاهو پس از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن مجبور شد سخنرانی خود را در نشست آیپک" گروهی لابی حامی اسرائیل" لغو کند و به تل آویو بازگردد.

وی در پیامی که از طریق ماهواره برای این نشست ارسال شد گفت: در خلال ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های نظامی اسرائیل مواضع شبه نظامیان فلسطینی را در غزه شدیدتر از زمان جنگ با حماس در سال ۲۰۱۴ مورد هدف قرار داده اند.

در پی شلیک ده‌ها فروند موشک شبه نظامیان غزه به سوی مناطق جنوبی اسرائیل ساکنان اینگونه مناطق ناگزیر شدند ضمن تعطیلی سراسری مدارس در اینگونه مناطق شب را در پناهگاه‌های موقت سپری کنند.

اسماعیل رضوان از مقامات ارشد حماس ضمن موافقت با آتش‌بس با اسرائیل گفت: مادامیکه اسرائیل به آتش‌بس متعهد است ما نیز به آن عمل می‌کنیم.

این درحالی است که مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

نتانیاهو در حالی که از ادامه درگیری‌ها با حماس که می‌تواند در انتخابات به ضرر وی باشد خودداری می‌کند در اتخاذ اقدامات سخت با حماس با مشکلاتی روبرو است.

اسرائیل و حماس در یک دهه گذشته سه جنگ را تجربه کرده اند.

در حالی که طرفین نسبت به یکدیگر مواضع متخاصمی دارند، اما درگیری‌ها می‌تواند به راحتی از کنترل خارج شود.

محاصره غزه ناشی از تحریم‌های دولت خودگردان و سومدیریت دولت حماس سبب ایجاد بحران اقتصادی و همچنین بیکاری بالای ۵۰ درصد در غزه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.