وی به آمارهای مربوط به خدمات سفر استان طی روزهای ۲۵ تا ۵ فروردین، که توسط کمیته آمار و اطلاعات بدست آمده بود، اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی طی روزهای مذکور، پذیرای ۱۹۲ هزار و ۹۰۲ نفر در مراکز اقامتی خود بوده است که نسبت به سال گذشته ۳/۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان، به ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد و گفت: تیمهای نظارتی ستاد اجرایی همچون سنوات گذشته اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقا کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی دنبال کرده اند بطوریکه طی روزهای اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز، ۱۲۸۴ فقره بازدید به عمل آورده اند که میزان نظارتها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۱ درصد همراه بوده است.
آبدار با اشاره به فعالیت اپلیکیشنهای شهرگردی و بوم گردی و نقش بسزای آنها در ایجاد تحول اساسی در ساختار گردشگری استان، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت از فعالیت اپلیکیشنهای شهرگردی و بوم گردی از جمله "هاریتا" و "میستر تریپ" را در اولویتهای خود قرار داده است، که علاوه بر توزیع متناسب سفر در استان، تسهیل دسترسی گردشگران به جاذبههای کمتر شناخته شده و ایجاد اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/ش