سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان باز شد

دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان به علت بالا آمدن حجم آب ناشی از سیلاب باز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد از گشایش دریچه‌های سد چشمه زنه هفشجان به دلیل بالا آمدن حجم آب ناشی از بارندگی و وقوع سیلاب خبر داد.

وی گفت: حجم آب پشت این سد به دنبال بارش‌های اخیر افزایش چشمگیری یافت و با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرکرد، دریچه‌های آن باز شد تا خسارتی به سد وارد نشود.

ارژنگ افزود: با وجود باز کردن دریچه‌های سد، اما خروج آب از این سد همچنان با سرریز همراه است.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان شهرکرد هم گفت: میزان ورودی آب به سد چشمه زنه هفشجان به ۲ متر در ثانیه رسید و خروجی آن نیز به همین میزان است که ۱.۵ متر آن از دریچه‌ها و نیم متر از طریق سرریز خارج می‌شود.

سد چشمه زنه هفشجان با حجم مخزن ۱.۳ میلیون متر مکعب و با هدف تأمین بخشی از آب کشاورزی مورد نیاز دشت هفشجان، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ساخته شده است که یکی از جاذبه‌های گردشگری استان هم به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه ۴ فروردین ۹۸ در چهارمحال و بختیاری فعال شد، موجب بارش شدید باران و برف، وزش باد و جاری شدن سیلاب در تمام نقاط استان، همچنین طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها گردید که فعالیت آن تا اواخر وقت امروز سه‎شنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

بارش‎های بهاری و وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: آب و هوا ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.