به گزارش Autonews این دو شرکت، ۳۷۸ هزار نسخه از کیا سول تولید شده بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و ۱۵۵ هزار نسخه از هیوندای توسان تولید شده بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و تمامی مدلهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ کیا اسپورتیج، فراخوانی کردهاند.
اداره ملی ایمنی بزرگراهها (NHTSA) علت این فراخوانیها را اینگونه بیان میکند، پیشرانه ۱.۶ لیتری کیا سول میتواند دما خروجی گاز بالایی را ایجاد کند که اجازه میدهد ذرات کوچکی به مخزن احتراق وارد شده و احتراق موتور را تحت تاثیر قرار دهد. با این اتفاق احتراق پیشرانه غیر عادی خواهد شد و ممکن است شاتون یا میله اتصال پیستونها (میلهای که پیستون را به میللنگ متصل میکند) باعث شکستگی نگهدارنده روغن شود که در این حالت روغن به درون مخزن احتراق وارد میشود و احتمال آتش گرفتن موتور افزایش پیدا میکند. برای رفع این مشکل، تکنسینهای شرکت کیا از نظر نرمافزاری ECU (واحد مدیریت موتور) را بروزرسانی خواهند کرد، همچنین اگر نشانههایی از آسیب دیدگی در کاتالیزور وجود داشته باشد، این قطعه نیز جایگزین میشود.
اما مدل توسان و اسپورتیچ به دلیل نشت روغن از مخزن موتور که به علت مونتاژ ناصحیح قطعات رخداده است، فراخوان میشوند. این نقص در دورههای زمانی طولانی مدت موجب آسیب دیدگی پیشرانه خودرو میشود و احمال احتراق خودرو را افزایش میدهد. شرکت کرهای نحوه دقیق رفع این نقص را اعلام نکرده، اما به نظر میرسد این مشکل با جایگزینی کفه مخزن روغن برطرف شود.
دو شرکت کیا و هیوندای علاوه بر مدلهای یاد شده میخواهند بر روی ۳.۷ میلیون خودرو دیگر از محصولات خود بروزرسانی نرمافزاری انجام دهند تا از آسیب دیدگی پیشرانه آنها جلوگیری شود، همچنین این دو شرکت برای تمام مدلهایی که با مشکلات جدی پیشرانه مواجه میشوند، چه فراخوان شوند و چه با بروزرسانی نرم افزاری مشکلشان رفع شود، ضمانت نامه جدیدی برای موتور خودرو ارائه خواهند کرد. مدلهای اعلام شده باید به زودی برای رفع مشکلات موجود به تعمیرگاههای مجاز دو شرکت کیا و هیوندای مراجعه کنند، تعمیر مدلهای یاد شده به صورت رایگان صورت میپذیرد.
بیشتر بخوانید: چالشهای پروژه ریماک C Two همچنان ادامه دارد
انتهای پیام/