سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش پلیس به رانندگان در نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: آموزش‌های چهره به چهره یکی از اقدامات پلیس در نهادینه کردن فرهنگ صحیح رانندگی به رانندگان در پایانه‌های مسافر بری اجراء شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی کشاورزی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان ارائه آموزش‌های چهره به چهره به مسافران و رانندگاه خودرو‌های مسافر بری جهت آگاه سازی و پیشگیری و کاهش تصادفات را یکی از برنامه‌های اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان دانست.

وی افزود: این طرح توسط نیرو‌های کلانتری‌ها در ورودی‌های پایانه‌ها و سالن انتظار به مسافران در قالب برشور‌های انتظامی ارائه می‌شود‌.

کشاورزی بیان داشت: هوشیاری مسافران می‌تواند منتج به پیشگیری از سرقت گردد که توصیه می‌شود مسافران مراقب وسایل خود باشند چرا که سارقان در پوشش و شگرد‌های مختلف در کمین نشسته اند.

وی در ادامه تصریح کرد:کاهش تخلفات بی شک از آمار تصادفات نیز خواهد کاست و این امر گامی در جهت تحقق جامعه ایمن تلقی می‌شود.

کشاورزی  افزود: پلیس به تنهایی قادر به انجام دادن این مهم نیست و برای دستیابی به این هدف باید جامعه و دیگر مسئولان ذی ربط به مشارکت و همکاری با این نهاد بپردازند.

کشاورزی اظهار داشت: با آموزش‌های چهره به چهره فرهنگ صحیح رانندگی و تردد در سطح شهر‌ها و جاده‌ها از جمله نماد‌های فرهنگی جوامع به شمار می‌رو از این رو آموزش رانندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا حدود زیادی میزان تصادفات درون شهری و جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توصیه‌های مدام پلیس مبنی بر رعایت قانون و مقررات، تنها به دلیل ایمنی جان رانندگان و سرنشینان آن‌ها است افزود:همه ساله در ایران تصادفات جاده‌ای باعث مرگ و معلولیت و مصدومیت هزاران نفر می‌شود که این خسارت‌ها و تلفات با کمی دقت و رعایت قوانین از سوی مسافرین نوروزی و مردم قابل پیشگیری و حتی کاهش است

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان گفت: از دیگر توصیه‌های پلیس در سفر‌های نوروزی، استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان حتی سرنشینان عقب خودرو‌ها است چرا که در تصادفات دیده شده که بسیاری از سرنشینان عقب خودرو در اثر ضربه به سر فوت و یا کودکانی که در صندلی‌های عقب نشسته اند به بیرون از خودرو پرت شده اند بر این اساس همواره به رانندگان توصیه می‌شود که از صندلی‌های ویژه و ایمن برای کودکان و نونهالان استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت:عجله، سرعت، شتاب و سبقت غیرمجاز از دیگر عوامل مرگ آفرین هنگام رانندگی در جاده‌ها است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان گفت:البته عامل دیگری که در تصادفات ایام نوروز بسیار دیده شده، خستگی و خواب آلودگی راننده است که گفته می‌شود همچنان ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای در نوروز به علت توجه نداشتن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد. به همین دلیل پلیس همواره توصیه می‌کند که رانندگان بویژه در ایام تعطیلات نوروزی و اقدام به سفر، به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
انتهای پیام/ی

خستگی عامل تصادفات جاده ای در ایام نوروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.