سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: امیدواریم آمریکا شجاعت لازم برای اذعان به نادرستی ادعاهایش را داشته باشد

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد آمریکا به نادرستی ادعا‌های مربوط به مداخله مسکو در انتخابات این کشور اذعان کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد واشنگتن رسما اذعان کند که ادعاهای مربوط به مداخله مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا نادرست است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: امیدواریم زمانی واشنگتن شجاعت کافی را داشته باشد تا به طور رسمی اذعان کند نه تنها تبانی صورت نگرفته، بلکه تمامی اتهامات درباره مداخله روسیه (در انتخابات آمریکا) تهمت بی اساس است که به بهانه مبارزه سیاسی داخلی در آمریکا شکل گرفته است.

وزارت خارجه روسیه همچنین نتایج تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، درباره نبود تبانی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و روسیه را یادآور شد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است مسکو بارها به واشنگتن پیشنهاد داده تا به طور رسمی تمامی ادعاهای مطرح شده در خصوص روند انتخابات سال ۲۰۱۶ را مورد بحث قرار دهد. همچنین این بیانیه می‌افزاید مسکو اتهامات مطرح علیه ۲۵ تبعه روس در ارتباط با مداخله در انتخابات آمریکا را «رسوایی برای عدالت آمریکایی» می داند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز در مورد نتیجه تحقیقات بازرس ویژه اعلام کرد مسکو هرگز در مسائل داخلی یا انتخابات دیگر کشورها دخالت نکرده است. کرملین افزود روسیه آماده بهبود روابط با آمریکا است و اکنون توپ در زمین واشنگتن قرار دارد.

شایان ذکر است رابرت مولر پس از دو سال تحقیق درباره تلاش تیم تبلیغاتی ترامپ برای تبانی با روسیه در انتخابات ریاست جمهور سال ۲۰۱۶، نتایج تحقیقاتش را به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تحویل داد. وی در این تحقیقات هیچ سرنخی مبنی بر تبانی آشکار ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه مشاهده نکرده بود. تحقیقات مولر تقریبا دو سال ادامه داشت و ریاست جمهوری ترامپ در این مدت همواره در ناپایداری می‌گذشت. مولر با صرف هزینه هایی، در این مدت ۲۸۰۰ احضاریه ارسال، ۵۰۰ حکم تفتیش صادر و از ۵۰۰ شاهد بازجویی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.