سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروهای آمریکایی یک مسجد و مدرسه دینی را تخریب و ۶ غیرنظامی افغان را به شهادت رساندند

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در ولایت غزنی یک مسجد و مدرسه دینی را تخریب کرده و ۶ غیرنظامی افغان از جمله چندین کودک را به قتل رسانده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اعتراضات مردمی در ماه های اخیر، کشتار غیر نظامیان افغانستان توسط نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد و در تازه ترین موارد، این نیروها بار دیگر به اهداف غیر نظامی در ولایت های غزنی، حمله کرده اند.

نیروهای آمریکایی شب گذشته در ولسوالی «زنخان» ولایت غزنی یک مسجد و مدریه دینی را تخریب کرده و تعدادی غیرنظامی را نیز به قتل رسانده است.

منابع محلی تصریح کردند که نیروهای آمریکایی در جریان عملیات شبانه 6 غیرنظامی از جمله سه کودک را کشته و سه تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

در جریان این عملیات یک مسجد و مدرسه دینی در منطقه «گوگیر» موسوم به «نوراللله» نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته و تخریب شده است.

در هفته‌های اخیر مردم ولایت‌های شرقی افغانستان از جمله وردک و ولایت غزنی بارها با راه اندازی تظاهرات خواستار توقف حملات نیروهای آمریکایی به غیرنظامیان شدند.

به نوشته تسنیم، نیروهای آمریکایی با نادیده گرفتن اعتراضات مردمی همچنان به کشتار و بمباران غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در ولایت‌های شرقی افغانستان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جهان
۱۶:۵۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
چرا باید افغانی ها همچنان زیر سلطه امریکا باشند؟؟؟
اصلا افغانستان مستعمره امریکاست؟؟؟؟؟ چرا افغانی ها باید به امریکایی اینقدر باج بدن