سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حل مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان به تحقق شعار سال گره خورده است/ دولتمردان نقش اول «رونق تولید» هستند


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حل بسیاری از گرفتاری‌های کشور و معیشت مردم به تحقق شعار سال بر می‌گردد.


 محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری شعار سال، گفت: انشاءاللّه بعد از تعطیلات، مجلس حتما در رابطه با رونق تولید جلساتی را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رونق تولید به حمایت از تولید باز می‌گردد، اظهار داشت: یکی از ضروریات حمایت از تولید اعظای تسهیلات به واحد‌های تولیدی با نرخ‌های یارانه‌ای است و دولت باید مابه‌التفاوت آن را بپردازد تا برای واحد‌های تولیدی توجیه اقتصادی داشته باشد؛ به این دلیل که واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره‌ هستند و با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از ضروریات رونق تولید، جذب نیروی انسانی است، تصریح کرد: جذب نیروی انسانی باعث افزایش تولید می‌شود و اشتغال را پوشش می‌دهد و عرضه کالا را بیشتر می‌کند و در نهایت می‌تواند باعث جلوگیری از وابستگی و واردات کالا شود و همین طور باعث کاهش تورم شود؛ یعنی هر قدر ما بتوانیم کالای بیشتری را به مردم عرضه کنیم، روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد و حلقه وابستگی به خارج از کشور که نیاز ارزی دارد را کاهش می‌دهد. اگر کنترل قاچاق هم وجود داشته باشد، می‌تواند بسیار ساده نیاز‌های مردم را تامین کند و قیمت ارز را کاهش دهد و اشتغال ایجاد کند؛ بنابراین حل بسیاری از گرفتاری‌های کشور و معیشت مردم به تحقق  شعار سال بر می‌گردد.

وی درباره تاثیرگذاری مسئولان دولتی در تحقق شعار سال، یادآور شد: مسئولان دولت باید نقش اول در تحقق این شعار را ایفا کنند؛ به طور مثال اگر وزیر اقتصاد نتواند به طور مناسب وضعیت را کنترل کند که تسهیلات اعطایی به سمت تولید برود، حتما شاهد کاهش تولید و اشتغال خواهیم بود. بنابراین کنترل و نظارت بر مصرف و منابع، یکی از وظایف وزیر اقتصاد و دارایی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
رونق تولید مهم ترین کاریه که دولت میتونه انجام بده