سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای امنیت ملی روسیه: برنامه‌های فضایی آمریکا تهدیدی برای ماست

«نیکلای پاتروشف» استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در فضا را از جمله تهدید‌های نظامی برای روسیه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه ازویستا اعلام کرد اقدام غرب در ابطال توافقنامه‌ها در زمینه استفاده صلح‌آمیز از فضا و استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در آن از جمله تهدید‌های نظامی برای روسیه هستند.

او گفت: این اقدامات بی تردید تهدید‌هایی برای روسیه از فضا محسوب می‌شوند. از جمله این تهدید‌هایی که می‌خواهم فاش کنم، اقدام کشور‌های غربی در لغو مستمر مقررات مربوط به پایبندی به معاهدات بین‌المللی در استفاده از فضا برای اهداف صلح‌آمیز و نیز اقدام آمریکا در استقرار سامانه‌های موشکی است.

بر این اساس، روسیه و چین در سال ۲۰۰۸ و در کنفرانس خلع سلاح خواستار بررسی پیش نویس معاهده‌ای درباره جلوگیری از استقرار سلاح در فضا و یا استفاده از زور یا تهدید به استفاده از آن بر ضد اجسام فضایی شدند. هدف از ارائه این پیش‌نویس حفاظت از فضای خارجی برای استفاده و تحقیقات مسالمت‌آمیز به صورت برابر میان همه کشورهاست.

شایان ذکر است، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد واشنگتن امکان استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در فضا را دوباره خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.