سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۵ جشن نوروزگاه در سیستان و بلوچستان درحال برگزاریست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۲۵ نوروزگاه همزمان با تعطیلات نوروز در این استان برای نمایش آیین‌ها و سنت‌های رایج منطقه درحال برگزاریست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آگاهی بخشی در راستای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس با همکاری هنرمندان و مردم از جمله اهداف برگزاری آیین نوروزگاه در هر منطقه است.

وی افزود: در این جشن‌ها آداب، رسوم و فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ظرفیت‌های گردشگری این استان بسیار گسترده است برگزاری نوروزگاه‌ها موجب شناساندن بیشتر این توانمندی‌ها می‌شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان برای میزبانی از زائران و مسافران آمادگی کامل دارد به طوریکه با اقدامات انجام شده در معرفی چهره واقعی منطقه شاهد افزایش حضور گردشگران به این استان هستیم.

سیستان و بلوچستان به عنوان خواستگاه تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن و آثار باستانی که به گنجینه‌ای ارزشمند می‌ماند با استعداد‌های نهفته و زیبایی‌های بکر تاکنون ناشناخته مانده است.

این دیار کهن یادگاری با آثار تاریخی چندین هزار ساله همچون شهر سوخته با دارا بودن نخستین تمدن‌های بشری و قلعه‌های متعدد به جای مانده از دل تاریخ مایه افتخار ایران و ایرانی است.

این سرزمین با داشتن افزون بر هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ... در ۲۰ شهرستان یکی از استان‌های غنی کشور به لحاظ داشته‌های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.

سواحل زیبای ماسه ای، شنی و صخره ای، آثار باستانی شهر سوخته و دهانه غلامان به عنوان تخت جمشید خشت و گلی، قلعه‌های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشار‌ها و چشمه‌های آب گرم، باغات میوه‌های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه‌های پرآب و دشت و دمن سرسبز، سنگ نگاره ها، محوطه‌های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سراسر استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آن‌ها در کشور ناشناخته مانده است.

انتهای پیام/ع

۱۲۵ جشن نوروزگاه در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.